Aankomst en surfen in - Reisverslag uit Pecatu, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Aankomst en surfen in - Reisverslag uit Pecatu, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Aankomst en surfen in

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

29 Januari 2013 | Indonesië, Pecatu

Hallo vrienden en familie,

Wat een geweldig land! En warm!
Ik zal beginnen waar ik vorige keer gebleven was, Korea. De tweede vlucht verliep prima, duurde een uur of 8. Ik was zo blij als een kind in de snoepwinkel dat ik weer bij het raam zat. Het was lastig om wakker te blijven, en vloog weer 2 uur terug in de tijdzone, dus had geen idee of ik moe was of honger had of niet. Naast mij zat een aardige man die uit Canada komt van origine. Momenteel is hij sales en marketing manager in Hilton Conrad in Bali. Goed gesprek gehad over hoe ik me weg naar succes kan vergroten, en ik moest een keer langs komen in het hotel. Hij was tevens ook de man die mij bij aankomst in Bali een handje hielp.

Moet je voorstellen dat de deur van het vliegtuig open gaat en een onzichtbare muur van warmte stormt op je af. WOUW! Wat heerlijk. Het was middernacht locale tijd, en mijn transfer naar het surfcamp stond klaar. Ik kroop direct achter het stuur… per ongeluk, want deze zat rechts. In een futuristisch getunde auto met lag gas en neon lampjes reden we door het donker, echt bizar hoe de infrastructuur is. Alles krioelt door elkaar, en toetert er een eind op los. De chauffeur vroeg of ik sneeuw mee genomen had, hij wou dat wel eens zien… Eenmaal bij het camp ben ik direct me bed in gedoken. Volgende dag waren de surf busjes al vroeg vertokken (7uur). Ik kon nog ontbijt scoren, wat overigens inclusief is en erg goed verzorgd. Je schrijft op wat je hebben wil en ze maken het voor je! Ik heb te voet de omgeving ontdekt, en zo kennis gemaakt met het verkeer en de bevolking. Het is best vuil op straat, het stinkt, maar er staat altijd wel een redelijke bries. Mensen leven in hutjes en op straat, verkoopt van alles, en doen verder niets. Het kamp is vlakbij Pedang Pedang, the Impossibles, Dream Land en nog wat andere surfspots/stranden. Terug op het camp in het zwembad gedoken, en de kampgenoten ontmoet. Kleine indicatie van nationaliteiten: Canadese, Zwitsers, Frans, Australiërs, Balinese, Zweden, Fin en Kuala lumpuers! Ik ben de enige Nederlander. ’s Avonds nog uitgeweest in Kuta, omschrijf het als: Bijzonder. En zeker gezellig! Het was Australian Day, en daar zijn er nog al een aantal van, gezellig feestje dus. Zo sta je op een dak terras bar, en begint het in één keer te regenen. Sommige schuilen, andere trekken hun shirt uit en dansen verder! Heerlijk dit!

Dag 2 en 3 zijn redelijk hetzelfde: Vroeg op, ontbijt, met volkswagen busjes naar een surf locatie, 2uur surfen, nasi bami satay noodels eten, 2 uur surfen, terug naar het camp, zwembad, bintang bier, poolen, en aftersun op smeren. Want damn wat is die zon sterk. Met de busjes rijden we elke dag naar de beste plek. Hoewel we aan de west kant zitten zijn in deze tijd van het jaar de golven beter in het oosten bij Nusa Dua. Surfen gaat goed, lekkere golven en heb zeker hoop voor komende 5 maanden.

Gisteren overigens achter op de scooter aar uluwatu gereden, en bijzonder mooie plek in het zuidelijkste puntje. Prachtig water, mooie golven, aardige mensen en een dorp op de kliff. Vandaag weer wezen surfen, prima pracht locatie, geheim plekje, door de bosjes naar een trap met 450 treden. Eenmaal beneden aardig lekker gesurft, Ik had een kleiner board en ging goed. Vervolgens lunch met de hand gegeten, Take-away rijst,/noodel/pittigsausje/kip garnaal mix. We zaten op de rotsen bij de surfspot in een soort grot, het was erg bijzonder. Morgen gaan we weer surfen, en morgen middag ga ik met de indo surf instructeur een board kopen in Kuta. Overmorgen de laatste dag op het kamp, dan ga ik naar mijn accommodatie voor de rest van de periode. Hoe dat is horen jullie tegen die tijd wel weer. Ik heb inmiddels ook gehoord dat ik niet in het hotel zit, maar in een villa. Ik weet zelf ook nog vrij weinig. Na het weekend begint school, ben benieuwd.

Ik zal even afsluiten met het weer: Het is warm, zonnig, heel af en toe een buitje maar lang niet elke dag. En het is warm. Als je een Beetje inspanning verricht zweet je helemaal kapot, maar dat weet je dus dan is het minder erg ofzo. Het is trouwens ook warm, 30 graden denk ik. Overdag en ’s avonds lekker in korte broek en hemd rond lopen kan prima. De zee is ook warm, heb geen kou ervaren. Komt natuurlijk door de zon die tussen 6 en 6 schijnt, en dan word alles lekker warm.

Tot de volgende keer maar weer! Liefs, Brend

Ps. Het credo is: Indo-style

  • 31 Januari 2013 - 14:53

    Jorik Dames:

    klinkt top :D lekker bezig maestro!

  • 31 Januari 2013 - 17:43

    Yvonne:

    Super Brend wat een mooie verhalen zeg!
    En dan die foto's,heerlijk zoals het eruit ziet.
    Je zal er overmorgen maar heen gaan.....
    Liefs Mama

  • 31 Januari 2013 - 18:00

    Kees:

    Hoi Brend,

    Mooi warm verhaal man, genieten met dat lekkere warme weer en dan nog surfen in warm water. Daar krijg je het natuurlijk warm van. Tot over een paar dagen, liefs Papa

  • 31 Januari 2013 - 18:45

    G.vlaanderen, Eibergen:

    Hallo Brend, wat een verhaal zeg, je hebt je al aardig vermaakt daar op Bali, en dat in die warmte!
    Je kunt je nu misschien wel voorstellen hoe warm wij het indertijd in Arabie hadden, maar geen lekker buitje regen erbij.
    Wat goed dat je in het vliegtuig contact gehad hebt met iemand die in het hotelwezen zit, dat
    kan nooit kwaad. En nu nog je ouders op bezoek, het kan nie op!!
    Voor nu de groejes van ons en hou je haaks!
    Opa en oma vlaanderen

  • 04 Februari 2013 - 13:36

    Gerry:

    Hoi Brend,
    Wat een supermooie ervaringen doe je weer op!! Ik kijk weer uit naar je verhalen. Heel veel plezier daar op Bali en groetjes aan Kees en Yvonne. Liefs, Gerry

  • 06 Februari 2013 - 06:38

    Nelleke Westerhuis:

    Ha lieve wereldreiziger,
    Wat fijn dat je me weer laat meegenieten van je avonturen! Heerlijk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt! En het klinkt allemaal wel heel goed! Verheug me op je volgende bericht!
    Liefs, Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 23792

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: