Ultieme toerist - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Ultieme toerist - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Ultieme toerist

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

13 Februari 2013 | Indonesië, Mengwi

Beste kou-frontiers,

Een slordige week verder, paar tinten bruiner en flink wat bacteriën later heb ik de ultieme grens van toerist gepasseerd.

Afgelopen week had ik 2 studie dagen ter beschikking en in de middag en avond gesurft, en wezen uit eten met een gros van de groep. Op de vrijdag was mijn 3e schooldag die centraal stond om de eerste presentatie over strategisch management. Vrijdag avond hebben wij, de acht studenten uit de villa, een barbecue georganiseerd voor de acht locale klasgenoten. Echter kwamen deze 2 uur later (of 2 uur te laat) en waren het er 4 in plaats van 8. Afin, meer eten voor ons dus. Wat overigens op het moment zelf iets hartelijker werd ontvangen dan de dag er na. Vier van ons waren erg ziek, en de andere vier kampte ook met kwalen. Toch jammer, want afgelopen zaterdag hadden wij een zelf georganiseerd tour langs wat highlights in het binnenland. 1 ging niet mee, 1 ander kwam tot de helft en nam de taxi terug. Ikzelf voelde me gelukkig wel oké!.

Deze tour ging naar Ubud, een kunstenaarsdorp in centraal Bali. Eerst reden we langs een 17e eeuws temple, een Konings tempel en een locale markt die gevestigd was in de kelder van een gabouw. Mocht je niet misselijk zijn geworden van de barbecue, dan werd je dat hier wel van de geur. Of van de uitgedroogde kippen of vissen die je aan liepen te gapen. Terwijl meneer vlieg vrolijk van vis naar groenten hopte. De bijzondere geur schrok het gros van de toeristen af en gaf ons het gevoel echt op een locale markt te lopen, zeer bijzondere ervaring.

Na de lunch reden we door naar het Monkey Forest. Een heuse ervaring en niet te vergelijken met wel dierenpark dan ook. Het lijkt nog eerder op de kamer van Maxim met alle allure present. Moet je voorstellen dat je een regenwoud in loopt en nog meer apen dan bomen ziet. De ene aap nog nieuwsgieriger dan de ander, maar als je ze aait heb je der eentje aan je vinger hangen. Deze brutale doch schattige snotapen kijken en snuffelen maar al te graag rond. Menig toerist kwam zonder ketting, pet of flesje water het park uit. Ook ik heb dat aan levende lijve mogen ondervinden. Babyaap 1 ging even op mijn schouder zitten maar helaas net te kort voor de foto, papa aap was ook wel welkom dacht Brend. Maar papa aap had meer interesse in het waterflesje wat in een tasje zat dat om mijn schouder hing. Met stalen zenuwen en negerend gedrag red je het niet. Ik zat eerste rang toen dit wezen mij een klap verkocht en zijn 2cm lange tanden liet zien. Zo cool en kil als ik ben gaf ik hem het flesje water.. om vervolgens toe te kijken hoe vindingrijk hij de dop er af draaide en het water opdronk.

De tour vervolgde naar de waterval. Een mooie straal water kletterde naar beneden tussen prachtige flora en fauna van Bali. Beladen met nieuwe ervaringen, lege batterij, volle camera’s en oorlogswonden van de natuur reden we naar het laatste onderdeel van de dag: de zonsondergang bekijken bij Tanah lot. Een tempel in het water die alleen bij laag tij bereikbaar is. Een bijzonder toeristische attractie, maar ontzettend indrukwekkend en relax om de dag mee af te sluiten.

Op de zondag moest ook ik er even aan geloven, een stel dwarsliggende bacteriën waren de oorzaak. Later in de middag het strand even opgezocht en dit alles afgesloten met een Full Body massage.

Maandag en dinsdag weer naar school geweest, projecten verdeeld, lessen gevolgd, eerst opdrachten ingeleverd. Maandag overigens heerlijk wezen uit eten in een soort tuin in kleermakerszit. Voor nog geen 5 euro een gebraden vis met rijst en prut, en een flesje cola.

Omdat 1 tour niet genoeg is, doe je er 2. Zo ben ik vandaag (Woensdag) naar Bali Village geweest. School had dit voor ons georganiseerd en het was er mooi, gezellig en bijzonder. In dit dorp in de middle of nowhere hebben we typische Balinese cultuur opgesnoven. Gezongen met Balinese kinderen in de klas, te gast geweest bij Oma, hanengevecht bijgewoond, dingen geknutseld, modder omgeploegd, rijst gepland, wilde slang gezien, palmboom geklommen, kokosnootwater gedronken, casavewortel met kokos gegeten en dit alles afgesloten met een Balinese lunch. Boodschap die ik jullie mee wil geven: eet iedere korrel rijst op die je kookt. Dit werk is bizzar zwaar en intensief voor een klein beetje rijst. Dankuwel.

Tot zo ver de avonturen van de Ultime Toerist.
Ik zal zo even kijken of het zwembad er nog ligt en ben ondertussen plannen voor het komende weekend aan het maken. Waarschijnlijk een scootertour naar een berg.

Veel liefs en voor meer fotos verwijs ik jullie naar facebook

Brend

  • 13 Februari 2013 - 09:44

    Gerry:

    Tsjonge Brend, wat een zware tijden heb je daar! Die aap kijkt als een echte overwinnaar. Fijn dat je het kunt navertellen. Nu kunnen wij tenminste van je verhalen en foto's blijven genieten. (het wakkert wel de reislust aan moet ik zeggen) Liefs, Gerry

  • 13 Februari 2013 - 10:06

    Hidde:

    Do kinst tink ik zeker wol krekt de grun sjen in de grutte sleat! Wat een mooi avontuur, Brend!

  • 13 Februari 2013 - 13:00

    Jorik:

    hahahah l'ekkker

  • 14 Februari 2013 - 16:48

    :

    Ultieme toerist? Ultieme student? Ultieme surf dude? WTF!

    Gaat wel lekker daar volgens mij haha!

    Keep up the good work! ;)



  • 18 Februari 2013 - 12:11

    Anouk:

    Heee Broertje,
    Leuke verhalen, je schrijft heel leuk. Het lijkt dan net of ik het zelf beleef en dat hier in mijn huiskamertje in NL in de sneeuw.. Dan kun je goed vertellen!
    Jeetje wat eng die aap! ik weet nu al hoe je gezicht er toen uitzag, hahaha!
    En dat eten, mmm.. dat het kan voor die prijs he. Maar wel vervelend als je er ineens ziek van wordt. Hopelijk heb je nu de nodige antistoffen aangemaakt.
    En ik zal mijn rijst vanavond helemaal opeten, de rest vries ik evtueel in!
    Mijn buik is al een stuk groter als toen je vertrok. De baby heeft nu echt ruimte gebrek dat zich nu uit in rare bulten aan de zijkanten van mijn buik.
    Kamertje is klaar en ook de wieg staat bij ons op de kamer, naast mijn bed. We zijn er klaar voor!
    Nu verlof, heerlijk uitrusten en de laatste dingen in orde maken zoals; tekst voor het geboorte kaartje, adressen op etiketten schrijven en babykleertjes wassen.
    Fijne tijd weer en succes met het studeren(zo af en toe tussendoor :-P)

    Liefs Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 23793

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: