2e studie periode - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu 2e studie periode - Reisverslag uit Mengwi, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

2e studie periode

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

27 Mei 2013 | Indonesië, Mengwi

Het heeft even gekost om interessant materiaal bij elkaar te vinden om weer een leuk verhaal te schrijven. Althans, dat heb ik mezelf wijsgemaakt. In werkelijkheid zie ik het bijzondere minder snel omdat dit eigen geworden is. Ik heb jullie ongeveer een maand geleden achtergelaten met een reeks wist je dat’s. Ik heb jullie verteld waar mijn praktijk plaats zou vinden en waar ik mijn tussen vakantie zou besteden.

Het fijne van alles, de afgelopen 2,5 studie maand zijn succesvol afgerond en dus behaald. Dit werd beloond met een weekje vakantie. Het idee was om 2 eilanden elders in Indonesië te bezoeken, helaas werd ik ziek aan het begin van de vakantie, en het tweede plan om slechts 1 eiland te bezoeken heb ik afgeslagen vanwege de kosten. Ik vond het niet waard om voor 3 dagen ergens heen te vliegen, in plaats daarvan ben ik heerlijk non stop gaan surfen.

Het begin van de nieuwe module was zoals gewoonlijk ‘vaag’. Maar och wat is het heerlijk om te weten dat het de laatste theorie weken ooit zijn. Om de week worden de theorieweken afgewisseld met praktijkweken. Ik loop praktijk in Alila Villas Uluwatu. Ontzettend luxe, ongelooflijk cultuurverschil, en immens leerzaam. Samen met een klasgenoot werk ik aan een verbeteringsplan dat we aan het einde van de periode aan het hotel moeten presenteren. Het gaat erg gestaagd en in zijn geheel loopt ook deze module prima.

Verder houd ik me bezig met diverse activiteiten en weekendjes weg. Zo ben ik een paar weken terug naar Lombok gegaan. Lombok is het eiland ten Oosten van Bali en kent nog geen massa toerisme of hotel ketens. Het eiland werd bereikt na een 5 uur duurde boottocht midden in de nacht. We hadden ons eigen scooter mee en konden na aankomst, 5uur ’s ochtends, direct naar het zuiden rijden. Het verbazingwekkende landschap maakte plaats voor een adembenemend uitzicht over de Indische oceaan. Het avontuur door het bergachtige landschap liet de schoonheid van Indonesië goed zien. Op het eiland wonen voornamelijk Indonesiërs die de islam als geloof hebben. Dit brengt de nodig geiten, schapen, heilige koeien en moskees met zich mee. In lombok zelf ben ik een basisschool binnen gelopen in een dorp wat niet eens een normale weg heeft. De kinderen wisten niet wat ze zagen en werden erg opgeschud door het bezoek. Een mooie ervaring al met al. Lombok stond verder in het teken van surfen. Beide dagen is een boottripje gemaakt naar de golven van die dag.

Het leuke weekend werd al gauw ontsierd door de naderende werkweek, maar ook deze is voorspoedig en snel verlopen. Mede dankzij het aftellen tot dat Jessica hier was, zij is me op komen zoeken vanuit Nederland en de komende twee weken mag ik haar Bali laten zien. Gelukkig heb ik mijn verplichte praktijk uren op andere dagen kunnen plannen, zodat ik 1,5week vrij ben van alle verplichtingen. De tijd zal nu wel snel gaan. Als ze weg is focus ik mij nog een maandje op school voor de laatste loodjes alvorens ik begin aan een welverdiende zomervakantie in Nederland. Oja, en 1 weekje surfen in Marokko!

Ik zit aan mijn limiet qua foto’s, maar niet getreurd, alle foto’s zullen in een fotoalbum gerangschikt worden door Esmee. En natuurlijk op Facebook staan ook foto’s voor de gene die willen weten hoe 30graden en zon er in het echt uit ziet.

Bedankt voor de support en tot de volgende! Groetjes liefs en knuf!

  • 27 Mei 2013 - 09:40

    Gerry:

    Hoi Brend,
    Wat ben ik blij weer wat van je te lezen. Ik begon het al te missen, je heerlijke verhalen over wat je meemaakt in Indonesië. Wat een mooie ervaringen op allerlei gebied doe je op daar!!
    Ondertussen is het fijn om te weten dat het ergens op de wereld warmer is dan hier. De zomer begint hier bijna, maar lente moet het nog worden.
    Nadat we gisteren bijna waren verdwaald in Almere Poort, hebben we je mooie, lieve nichtje Liv mogen bewonderen. Dat staat jou straks nog allemaal te wachten, als je weer terug bent.
    Geiet maar fijn van je laatste periode in dat verre mooie land!!
    groetjes, Gerry

  • 27 Mei 2013 - 18:30

    Vlaanderen,eibergen:

    Hallo Brend,

    Ik dacht al waar is Brend gebleven, maar gelukkig je bent er weer. Geen wonder dat je niet eerder van je hebt laten horen, want je hebt de laatste weken weer heel wat beleefd en gezien.
    En nu nog er tegenaan wat betreft je studie en dan zit het er zo langzamerhand voor je op en kun je hier misschien genieten van wat mooi en warm weer, want het is de laatste tijd bar en boos wat dat betreft. Koud dat het af en toe is, daar heb je geen notie van en dat moet dan LENTE zijn!
    Dat Gerry en Jan bijna verdwaald zijn in Almere Poort kan ik me heel goed voorstellen, daar hadden Etty, opa en ik ook moeite mee om het te vinden. Hier gaat alles z'n gangetje, we doen rustig aan en dan lukt het wel.
    Brend voor nu weer de groetjes van ons beiden en nog een paar prachtige weken! Geniet ervan!
    Opa en Oma

  • 27 Mei 2013 - 19:42

    Yvonne:

    Hoi Brend,
    Superfijn om weer wat van je te horen, met school gaat het goed, mooi zo. En wat heerlijk dat je nog lekker wat tijd over hebt om te genieten van het prachtige Bali, en Lombok.
    Gezellige tijd met Jesica, geniet ervan.
    Ik begin al wel een beetje af te tellen hoor, nog 5 weken dan ben je er weer.
    dikke knuffels mama

  • 27 Mei 2013 - 20:39

    Papa:

    Hoilo Brend,

    Strak verhaal, strak stageHotel, strak plan voor de komende maanden, lossebewegingen op de surfplank, los en gezellig plan voor de komende 1,5 week met Jesica, losse h.. zijn je haren alweer gegroeid? Geen foto's geeft niet maak ze in maar in je mind. En deel ze later. Ik hou van je, knuf Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 23787

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: