Antwerpen Kerst stad - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Antwerpen Kerst stad - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Antwerpen Kerst stad

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

13 December 2008 | België, Antwerpen

Salut!

Het is al weer een lange tijd geleden dat ik een berichtje naar jullie heb gestuurd. Dus ik vond het wel weer tijd om jullie te laten weten hoe het hier gaat. Met mijzelf gaat het goed! Ik heb het wennen ingeruild voor het genieten! En dat doet me erg goed.

Met wat collega's drink ik af en toe wel eens wat na het werk. Zo gingen we laatst een aantal cafés af om mij kennis te laten maken met antwerpen, het waqs erg gezellig en veel bijzonder bier waar van genoten wordt!
Ik zit hier nu bijna een maand en dat merk je wel, ik begrijp het belgs al telkens beter, en omdat het in de keuken makkelijk comuniseert spreek ik het daar ook. Zo moesten de wortel bollekes gespoeld worden in een propere pompbak om vervolgens in bakjes in de frico te steken.

Zo liep laatst ook op zondag 7 december sinterklaas met 3 pieten door de keuken, opweg naar de grote zaal waar wij voor zo'n 130 man + 80 kinderen een brunch hadden gekookt! En omdat belgen soms denken dat zij iets in hun land hebben wat de rest van de wereld niet heeft dacht ik, laat ik ze daar eens op terug pakken. Dus toen sinterklaas passeerde vroeg ik aan een belgische collega kok, wie zijn dat?
'Da is Sinterklaas'
- ow wat doet dat dan ofzo?
'alé kent u da nie?, Die is jarig op 6 december komt uit spanje en dat waren zijn pieten'
- Ow oke, en dat is iederjaar?

Na een poos ontkennen dat wij die écht niet in Nederland kende kwam hij der toch achter dat ik uhm bij het ootje nam.

Zo kan je wel erg laggen met die belgen: Nederlandse caberatiers vinden ze geweldig, Marco borsato draaien ze helemaal plat op de radio en ook vinden ze het erg interesant wat er in ons land gebeurt op gebied van nieuws, dingen die ik niet eens van Nederland weet.

Naast me stage vermaak ik me thuis dus prima, sinds gister kan ik ook tv kijken. Ik klopte aan bij me boven buurman met een paar vragen. Hij liet me binnen erg open en gast vrij ik mocht alles van hem gebruiken en als ik wou mocht ik wel een tv kabel naar beneden leggen, zijn dvd speler was hij ook al aan het ontkoppelen met het idee van die kan ik wel lenen tot dat ik kabel tv heb. En even om het plaatje compleet te maken, het is een Egyptenaar die 3jaar en 5 maanden in Antwerpen woont, hij wil graag nederlands leren en spreek het evenmin als engels. ZO vertelde hij dat hij bij pizzaria Da Diovannie werkte maar daar italiaans inplaats van nederlands leerde, afijn. Moreel van het verhaal: Hij is erg blij met mij want ik spreek Nederlands. Ik ben his brother en mag altijd aankloppen.
Natuurlijk wou ik iets voor hem terug doen en zo wist ik dat hij opzoek was naar een baan, dus ik dacht: Het Hitlon Hotel. Daar werken meer mensen die geen nederlands, engels of frans spreken, Hij kan opzijnminst beginnen in de afwas, want assistend cook is zijn droom. Ik heb dus een solicitatie formulie voor hem mee genomen die we deels samen hebben ingevuld!

Verder even een stukje actueel:

HET IS KERST in Antwerpen.
gister 12december ging de kerstmarkt open maar vandaag was het kassa.
Zo ongelofelijk druk en gezellig. Ik trok der op uit met me foto toestel en heb een paar mooie foto's kunnen maken. Sorry voor de afgelopen reeks wazige foto's maar wat bleek is dat het toestel niet goed ingesteld stond.
Om nog even terug te komen op de kerstmarkt; op de groenplaats (plein aan het hotel) staan zo'n 60 -70 chaletten waarin een marktkraam is opgebouwt, waar de ene eten verkoopt zoals oesters met champagne, Gluhwein of suiker wafels, verkoopt de ander Kleding, sieraden en kerstbomen. Erg gezelig, erg druk, maar een unieke sfeer!


Ik wil jullie allemaal bedanken voor de mooie toffe kaarten, en ook sint wil ik bedanken voor het kaartje met het kadootje, hij kwam mooi op 5 december aan. (Maar wie het werkelijk is?)

Alé Salutekés en tot het volgende bericht!

Brend (van, uit, met, naar, in, bij, naast, boven, onder) Vlaanderen


  • 12 April 2010 - 06:39

    Eibergen:

    Eibergen
    13 december 2008
    Hoi Brend, ja dat is een tijdje geleden dat we wat van je gehoord hebben, maar dat is nu wel te begrijpen want je bent fijn Antwerpen aan het verkennen geweest, kunt het goed met je collega's vinden en hebt het goed naar je zin, dus wat wil je nog meer.
    Je buurman de Egyptenaar spreekt geen of nauwelijks engels en ook geen nederlands en jij geen Italiaans, spreken jullie Belgs met elkaar of met handen en voeten? Toch wel leuk om zo contact met iemand te hebben.
    Dat die Belgen denken dat zij alleen Sinterklaas hebben, hoe komen ze erbij!!
    De kerstmarkt voor het hotel lijkt me super gezellig, voor een gezellige kerstmarkt moet je hier toch al gauw naar Duitsland, bv. Munster of Dusseldorf, een beetje ver voor ons.
    Brend hou je haaks!!
    groetjes van opa en oma Vlaanderen

  • 12 April 2010 - 06:39

    Gerry:

    Gerry
    14 december 2008
    Hoi Brend,
    Nog even en wij verstaan u niet meer... Wat een taaltje leer je daar, zeg.
    Van de week heb ik samen met Marjolein (vriendin van Bart) op je vorige school in Amsterdam bij Iris gegeten! Daar hadden ze ineens meer dan 50 mensen in de zaal zitten, dus dat was buffelen. Maar het lukte ze! Wij hadden een heel vriendelijke gastvrouw (Iris ) en het verliep allemaal geweldig. Het eten was heerlijk en zag er ook nog goed uit.
    Leuk om te zien waar bij jou de basis is gelegd en waar je nu al bent, Brend!!!
    Volgende keer een stukje Egyptisch?
    groetjes, en fijne dagen, Gerry

  • 12 April 2010 - 06:40

    Papa & Mama:

    Papa & Mama
    14 december 2008
    Lieve Brend, goed dat je wennen veruilt hebt voor het genieten. Dat is dan ook wat je mag doen.... genieten, inhaleer met volle teugen het nu.
    Nog even en dan zijn wij ook weer een paar dagen in Bels. We zijn zien je graag en zijn verder benieuwd naar de kerstsfeer in Antwerpen.

    Tot vrijdag, Liefs Papa & Mama

  • 12 April 2010 - 06:40

    Anouke En Maarten:

    Anouk en Maarten
    15 december 2008
    Hee brendjeboy!
    We genieten van de verhalen die je zo leuk verwoordt! gezellig dat je wel is wat drinkt met je collega´s.. zo te horen is dat contact maken geen moeilijke taak voor jou. lekker dat je nu ook een tv/tje hebt.. zo kun je de belgische taal nog beter leren Geniet maar lekker van die kerstsfeer! hier op de wisselweg is het ook al volop bezig. We hebben een kerstboom, met oranje/terra plastic ballen en een kat. (hij djumpt er telkens in en vind het een prachtige attractie). verder hier en daar nog wat versierseltjes en kerstliedjes op de radio.
    es en ik zien je de 29e-en-30ste.
    Dag broertje..
    Liefs Maarten en Anouk

  • 12 April 2010 - 06:40

    Marga:

    Marga
    22 december 2008
    Hee brend van naar op onder tussen uit met bij naast vlaanderen!

    Mooi dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Je zal het wel druk hebben met kerst in het hotel!
    Alvast fijne kerst dagen! en een gelukkig nieuwjaar!!
    Lieve groetjes marga
    En familie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Stage Hilton Antwerp

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Drie kwart gehad!

11 Februari 2009

Restaurant beleving

28 Januari 2009

50:50

30 December 2008

Oudjaars gespartel!

13 December 2008

Antwerpen Kerst stad
Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 23820

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: