Restaurant beleving - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Restaurant beleving - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Restaurant beleving

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

11 Februari 2009 | België, Antwerpen

Het is nu al zo'n 2 weken geleden dat ik voor het eerst in de bediening stond. Het gaat me goed af en het is wel leuk.
Vaak hoor ik de vraag of ik keuken of restaurant leuker vind?
Ik vind dat moeilijk om te antwoorden. Keuken was namelijk erg leuk, heel relaxed en k voelde me er thuis. Maar ook mijn collega's in de keuken vinden het jammer.
En het restaurant, tja een hele andere bezig heid, moet me plek nog vinden zogezegt.

In het restaurant krijg ik al wel veel verantwoordelijkheid en ze delen mij alleen in voor het ontbijt. Zo moet ik dus om 6 uur beginnen, alles klaar zetten van koffie tot muziek en van het licht tot de kannetjes met melk. Erg leuke bezigheid en er aan vast doe ik het ontvangst en sla ik de rekening aan op hun kamer nummer. Verder hou ik de lobby in de gaten en maak ik voorbereidingen voor de volgende dag.

Er zijn ook enorm veel nieuwe stagiers voor in het restaurant. ongeveer 8 tot 12 nieuwe. Ik werk er dus af en toe 1 in. Geeft me een verantwoordelijke en leidinggevende functie.

Verder is antwerpen een erg mooie stad, lekkere wafels, aardige mensen en leuke plekken om met je collega's na te pilsen.

Zo gaf laatst iemand mij een kunst agenda om dat ik hem hielp een lijst vanuit zijn busje naar zijn atelier te tillen.


ik ben al over de helft van me stage, maar het bedienen is pas net begonnen!


Veel groetjes,

Brend


  • 12 April 2010 - 06:47

    Vlaanderen, Eibergen:

    Vlaanderen,Eibergen
    11 februari 2009
    Hoi Brend,
    Je moet dus's morgens al vroeg uit de veren, want hoe vroeg/laat komen de eerste gasten om te ontbijten en tot hoe laat kunnen ze terecht.
    Als je alles weer afgeruimd hebt, wat is dan het volgende wat je moet doen, dat zal wel niet altijd hetzelfde zijn.In ieder geval bevalt het je wel en saai zal het wel niet zijn.
    Hoeveel weken heb je nog voor de boeg, een week of acht nog?
    Met ons gaat het goed, we gaan nu met de winterdag niet veel op stap, want van het weer kun je niet veel op aan en het is vroeg donker, maar we vervelen ons gelukkig niet.
    Brend, de groetjes van opa en oma

  • 12 April 2010 - 06:47

    Yvonne:

    yvonne
    20 februari 2009
    HE Brend, Wat een ander leven zo weer he? vroeg op!Heel de dag aardig en beleeft blijven.heel anders als in de keuken dus.Ik was woensdag met Karin en Riny in het Amstel aan het hai thea. Heel egr sjiek~~Prachtig hotel hoor!En eruuuug lekker,Nou ik bel je snel weer.Doei

  • 12 April 2010 - 06:48

    Floor Hermans:


    floortju..
    20 februari 2009
    Blend!
    Over de helft! Dus nog een aantal weken, en dan ben je weer hier :O Aangezien het nu school vakantie is, is het echt een dooie boel.. Verveel me dood achter de Front Office, maar iemand moet het doen! Stae ook de hele avond helemaal alleen.
    Jij lekker mensjes van een ontbijtje aan het voorzien? Gaat wel goed daar allemaal zo te horen !
    1 troost, ik moet ook om 5 uur opstaan als ik ochtend dienst heb!

    XxX

  • 12 April 2010 - 06:48

    Riny:

    riny
    27 februari 2009
    Leuk te lezen hoe het in Antwerpen met je gaat. Was met je moeder in Brugge vorig weekend. Mocht je nog eens een dagje vrij zijn: leuk stadje om te bekijken! En vanuit Antwerpen ben je er zo.

    Wat wordt je volgende stageplek? Nog verder van huis????

    Gr,
    Riny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Stage Hilton Antwerp

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Drie kwart gehad!

11 Februari 2009

Restaurant beleving

28 Januari 2009

50:50

30 December 2008

Oudjaars gespartel!

13 December 2008

Antwerpen Kerst stad
Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 23891

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: