18 more to go! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu 18 more to go! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

18 more to go!

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

25 November 2008 | België, Antwerpen

Alló

Alé daar ies weer een mooi berichtje en ik ga proberen antwoord te geven op al jullie bruisende vragen!
Om te beginnen, Gerry, uw kaat is juist gearriveerd, erg bedankt daarvoor.

Na een rustig mooi weekend voor mezelf, waarin ik de wekelelijkse schoonmaak heb gedaan en boodschappen, ben ik maandag weer begonnen aan een erg rustig weekje. Zo iedere dag beginne we om 10 uur en maken we mise-en-place (voorbereidendewerkzaamheden) voor de lunch die van 12 tot 14 draait en het diner. We hebben een briefing van de chef die neemt ons mee naar de 'function sheet' daar waar wij van af kunnen lezen wie er wat waneer met hoeveel waar komt eten. erg makkelijk. Ieder van zijn afdeling onthoud wat hij moet doen zo doet 1 het vlees/vis en de saus, de ander alle garnituur, dan staan er nog 2 man in een geisoleerde keuken de koude kant. plus de chef zijn dus 7 mensen, including me.
Even terug naar de m.e.p, voor maandag hadden we maar 1 groep, en dinsdag, 0
Daarom mocht ik 's maandags in de banqueting keuken helpen. Zij maken hapjes/maaltijden klaar voor de converentie zalen in grote getalen. zo moch ik beginnen met 20 appels 'en brunoise' te snijden. Kleine blokjes van 4 bij 4 mm. Vervolgens 150 flappen met groente prut vullen, dichtvouwen etc.
aldus, groot en veel werk.
Om nog even terug te komen op de start tijd, 10uur, wat me opvalt, de meeste koks zijn al om half 10 in het gebouw, ik ook, en meestal ruimschoots voor 10-en in de keuken, alles instaleren, gas aan steken, al vast kruiden haken noem maar op. Ze hebben der zin in, en dat maakt de sfeer ook erg gezellig.

Na zo een dag koken kom ik lekker thuis en begin ik met... Koken.
Alé nou vind ik koken niet heel vervelend, dus ik kan het wel hebben, en inderdaad, ik zal wel moeten. Tot nu toe gaat dat zeer perfecht, als ik ieder dag er een foto van zou maken zouden jullie trots op me kunnen zijn! Kleine greep uit mij maaltijden afgelopen paar dagen; Fritjes van friet kot max ( echte belgse voor gebakken in zonnebloem olie, afgebakken in ossen vet en stevig uitgeklopt van het vet zonder zout.) Bereid door een knar die 1 bestelling voor bestelling aanneemt en afhandelt, zo mocht ik een haluur wachten voordat ik weer naar buiten liep met 2 wachtende voor me. verder: Witlof met aard. puree en kip schbitzel
pasta met tomaat saus
gebakken aard. met gehaktbal en groentjes uit blik!

Alé best goed te doen al zeg ik het zelf.

Alé de gasten in ut hotel zijn iel verschillend. zakenmensen, vakantie mensen, en een gros wat deel uit maakt van esteem.. hoe zeg je dat soort mensen uit het gooi maar dan van over heel de wereld.. bepaalde status. Dat is natuurlijk omdat Antwerpen zo een mooie stad is. En de typische tintjes, Diamantwijk (marmer van 1,5 bij 1,5 meter als stoep tegels, veel joden met een kepeltje, hooge hoed, lange jas en een baard. Natuurlijk de Belgische(prijsige) chocolade. En voor de mensen met een modaal inkomen zijn er natuurlijk ook de overheerelijk verse luikse wafels! Alé Opa & Oma Vlaanderen, op de reclameborden luid het: 'Hoezo Antwerps geen wereld taal?'

Hierbij gevoegd een paar foto's van Antwerpen onder een witte deken, een foto van onze lievevrouwen kathedraal en, een foto van wél de voorkant van me huisje!

I'll keep up the good work!
18 weeks more to go!
Ik hou jullie op de hoogte en bedankt voor alle steun!

Salutékes!
Brend


  • 12 April 2010 - 06:35

    Gerry:

    Gerry
    25 november 2008
    Wat ben ik snel, hè, maar je bericht kwam net binnen toen ik achter de pc zat. Dus meteen even lezen natuurlijk. Veel van wat op je foto's staat komt me bekend voor van vorig jaar toen Jan en ik in Antwerpen waren. In de sneeuw heeft het wel iets heel speciaals!
    Erg leuk om te lezen wat je zoal doet op een dag in de keuken. Als leek heb je daar geen idee van. Thuis is dat toch altijd anders met gewoon een bal, bloemkool en aardappels en zo!! Als je zulke lekkere/aparte dingen maakt mag je daar zelf dan ook wel eens iets van eten? Of ben je altijd aangewezen op je eigen keuken of frietkot?
    Nu Brend, geniet maar fijn van je dagen/ uh 18 weken in Antwerpen.

    Alkmaarse groeten, Gerry

  • 12 April 2010 - 06:35

    Opa En Oma Verschuur:

    Opa en Oma Verschuur
    25 november 2008
    Hallo Brend.
    Vandaag (25 november) kregen wij een kaartje van je moeder met de tekst van je site. Google had eerst nog wel wat moeite om je site te vinden, maar het
    lukte uiteindelijk toch.
    Je verhalen hebben oma en ik gelezen en ook de
    foto's zijn bekeken. Wij denken dat je het daar best wel zal redden. Wij blijven je volgen. Veel liefs,
    Opa en Oma Verschuur

  • 12 April 2010 - 06:36

    Haaay <'33:

    Haaay <'33
    26 november 2008
    alles goed met jou?
    haha zo te lezen wel, zozo wat een verhaal was dat. Zo'n verhaal kan ik niet typen. Ik heb niet zoveel te vertellen. Je moet best veel doen,. Hoe hou je het vol?? =P
    naja zeg het maar als je in NL bent.

    xxkussje Jasmijn

  • 12 April 2010 - 06:37

    Annelieke:

    Annelieke
    28 november 2008
    Heej Brendd..
    Hoe is het met je?
    Erg leuk om je verhalen te lezen! Als je eens tijd/zin hebt mag je best hier langs komen hoor,we wonen maar 45 min van antwerpen en met de auto 30 dus als ik is een x een weekend vrij ben kom ik je wel eens opzoeken als je dat leuk vind? Succes nog daar!
    Liefs Liek

  • 12 April 2010 - 06:38

    Anouk En Esmee:

    Anouk en Esmee
    3 december 2008
    Dag Broertje, Zo te horen zorg je goed voor jezelf! Gelukkig maar want het is wel gek hoor dat je ineens zo ver weg bent. Wij willen je over een paar weken opzoeken. We zitten te denken aan 29 en 30 dec. dat zijn de dagen dat wij vrij zijn(en ook gratis kunnen reizen). Als jij niet vrij bent.. zien we je gewoon ´s avonds, hoef jij niet weer met je handen aan de pannen te zitten. Dan doen wij dat gewoon. GOED IDEE HE?!
    Dikke zoen je zussen!

  • 12 April 2010 - 06:38

    Riny:

    Riny
    5 december 2008
    Als je Brendnaarvlaanderen via google zoekt krijg je de brandweer in Vlaanderen...komisch.
    Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt! Is Sinterklaas eigenlijk ook een Belgisch gebeuren?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Stage Hilton Antwerp

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Drie kwart gehad!

11 Februari 2009

Restaurant beleving

28 Januari 2009

50:50

30 December 2008

Oudjaars gespartel!

13 December 2008

Antwerpen Kerst stad
Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 23826

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: