Het zit erop! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Het zit erop! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Het zit erop!

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

21 Mei 2010 | Australië, Brisbane

Het zit erop!

Dat was het dan, 4 maanden kort, een mooie vakantie in het prachtige Australië. Ik verspreek me al bij het zeggen van vakantie. Het was natuurlijk allemaal studie gericht!

Ik pak het verhaal even op waar ik de vorige keer gebleven was. Ik zou nog 1 stage dag met mijn General manager van het hotel besteden. Ik als mini hij oftewel assistent manager. Het was een lange dag, maar zeer leerzaam. Het gaf me een goed inzicht van zijn werk en het hotel. In de ochtend begonnen we met wat financiële voorspellingen en berekeningen. Het team werd geïnformeerd tijdens de ochtend meeting, en wij werden geïnformeerd over alle zaken van de dag. Na de meeting hebben we een controle ronde gedaan in de hotel kamers en mocht ik met mijn kritische oog ieder klein detail aan scherpen. Je loopt een hotel kamer in en een vlek op de sprei van het bed trekt je aandacht, het dekbed zelf is niet goed ingestopt en de kussen hangen wat scheef. De televisie is niet afgenomen en het sfeerbeeldboek van Brisbane lag onderste boven. In de klerenkast hingen de hangers niet in de zelfde richting en er meesten een lade knop. De 2 lampjes boven het bureau hadden een klein kleurverschil, en het wc papier was niet strak genoeg in een puntje gevouwen.. Een behoorlijke domper, zo zij de hoofd housekeeper. Goed dat ik alles opgemerkt had, op de gang liep een meisje van housekeeping dat de betreffende kamer had schoongemaakt. Er kwam een vriendelijk verzoek of ze even terug der kamer in wou en der fouten wilde herstellen.

Na nog meer gemanaged hebben we wat e-mails beantwoord, spontane probleempje op gelost, en genoten van een lunch op eigen terras. Het was zeer leerzaam en de manager wenste me het beste toe, hij waardeerde me inzet om op een vrije dag 11 uur met hem te besteden.

Die vrijdag heb ik nog een Aussie Football match mee gemaakt. De Broncos (Brisbane) speelde tegen de Titans (gold coast) en wonnen met 32 – 6. Een opvallende score want de Titans stonden 7 plekken hoger in het algemeen klassement.

Van het weekend ben ik uitgeweest met wat Nederlanders hier, en wat collega’s van me hotel, het was erg gezellig! s’Maandags hebben Maarten en ik Robin Hood in de bioscoop bekeken en dinsdag zijn we met ze 2-en naar het noorden afgereisd. Aan de sunshine coast heb we in het plaatjes Caloundra heerlijk van de volle zon genoten en een onbeschrijfelijk lekker lunch met een goed glas koud bier genuttigd.

Woensdag werd tijdens een Afternoon tea het afscheid genomen op HTA, de school hier in Brisbane. Bijna alle koks leraren kwam even om het hoekje kijken om gedag te zeggen en een praatje te houden. ‘Of we van hun land hebben kunnen genieten’ was een vraag. ‘Uiteraard’ was het enige antwoord. Er volgde al snel een officiële ceremonie waarbij onze certificaten werden uitgereikt. Na een woord van bedank en luid applaus kreeg iedereen 4 certificaten + het ‘RSA’ Responsible Service of Alcohol (verantwoord serveren van alcohol). Er zit ook een groepsfoto bij in en een dag later kregen we zelfs een surf certificaat onder de deur geschoven.

Onder het motto dat in ieder glas een pilsje past zijn Maarten en ik een lekker koud drankje wezen doen in Club Über, die zich bevind in West End.

Donderdag en vandaag heb ik opgeruimd en ingepakt. Als ik volgende week zaterdag terug kom uit Perth ben ik rond 21.00 thuis, dan moet ik inpakken, slapen en om 9 uur de taxi terug naar het Airport nemen omdat ik zondag via Hong Kong naar Nederland vertrek. Herstel van vorige week, ik kom dus niet 1 juni aan maar 31 mei.
Maar gelukkig is het nog niet zo ver want ik heb eerst nog een weekje Perth. Met Nicole, Maarten en Rajiv zitten we in een mooi luxe 4,5 sterren appartement aan het strand. In de agenda hebben wat dag tours gepland maar ook wat luier dagen. Ik kan niet garanderen of ik iets van me laat horen als ik daar zit, maar voor het gevoel zit ik wel dichter bij Nederland. Perth is geografisch dichter bij Dili (East Timor), Singapore en Jakarta (Indonesië), dan dat het is naar Sydney, Melbourne, en Brisbane. Het is ook 2 uur minder tijdsverschil dus dat is slecht 6 uur verschil met Nederland.
Dit is het voor zo ver, hopelijk to tijdens of na Perth en anders weer vanuit Hong Kong of Nederland!

Vooruit kijkend naar dat wat komen gaat kijk ik terug naar dat wat geweest is.

Veel liefs, Kus

Brend

  • 21 Mei 2010 - 11:02

    Maarten:

    Heey Brend,

    Mooi die certificaat op zak. Maar nog mooier is de ervaring die je nu op zak hebt.

    Lekker dat je straks weer terug komt. En lekker ook dat dan hier weer de zomer begint. Weet je straks nog wel wat kou is?

    Veel plezier nog de laatste dagen. En alvast sterkte met het afscheid nemen!

  • 29 Mei 2010 - 11:11

    Annemarie:

    Hoi Brend,

    Wat is dat snel gegaan.....
    en wat een geweldige tijd heb je gehad!!
    straks terug naar Nederland,ook weer leuk...
    De Groot heeft gevraagd of je samen met Iris wil examineren op de eindexamens van de Berkhoff!! met jou scherpe blik moet dat zeker lukken....
    Ik heb erg genoten van al je reisverhalen,foto's.
    Dat ga ik zeker missen.
    Geniet nog van je laatste week,en tot gauw ziens!!
    Groetjes en liefs van ons allen.

  • 29 Mei 2010 - 11:11

    Anouk:

    Dag lief broertje!
    Wauw wat heb jij vette dingen beleefd daar, veel ervaringen rijker. Ik vind het ontzetten stoer en moedig van je dat je deze reis/studiereis hebt gemaakt. Heel gaaf om jou hier thuis te volgen, sommige dingen waren zo onwerkelijk en andere waren typisch Brend Wink
    Voor mijn gevoel kom je ook steeds dichter bij, maar goed ook want ik mis je! Hoewel we wel veel gemaild/gebeld en geskyped hebben.
    Je foto's blijven ook waanzinnig,.. ben benieuwd naar ze allemaal. Als je hulp nodig hebt voor een fotoboek.. je zussies helpen je GRAAG
    Hele fijne week nog, geniet ervan want voor je het weet is het al de 31ste en land je op de grond in Nederland!(ik kan niet wachten)
    IK BEN TROTS OP JOU BREND!
    Liefs je zus Anouk

  • 29 Mei 2010 - 11:11

    Ruben:

    Brend!

    Dat je de 4 maanden die je daar hebt gezeten beschrijft als vakantie zegt al genoeg over hoe je het daar gehad heb! Heb elke keer weer met welgeplaatste jaloezie je reisverslagen gelezen en je foto's bekeken. Jammer dat die tijd er weer op zit. Wel weer een gigantisch mooie ervaring rijker. Staat ook weer mooi op je cv.

    Kan niet wachten tot je weer in NL bent. Het schijnt in juli erg lekker weer te worden, dus waarschijnlijk heb je het natte koude weer net ontlopen!

    Zie je snel

  • 29 Mei 2010 - 11:12

    Eibergen:

    Hallo Brend,
    Weer genoten van je verslag over je "Vakantie",maar met je stage heb je je echter goed geweerd, vooral met het managen," de scherpe blik" komt me niet onbekend voor, er zijn er meer in de familie die dat hebben!
    En nu nog een paar dagen Perth en dan zit het er
    daar voor je op, maar wat ik begrepen heb ben je al aardig bezig geweest voor de komende tijd hier alles te regelen.
    Brend nog een fijne week en een warm welkom volgende week. Tot ziens!, groetjes opa en oma Vlaanderen

  • 29 Mei 2010 - 11:24

    Yvonne:

    hoi Brend,
    Nog maar een paar dagen en je bent er weer! Met een heleboel geweldige ervaringen rijker,die neemt niemand je meer af.
    Wel willen we ze graag met je delen,je verhalen horen en de foto's allemaal zien.We kijken naar je uit,zijn al 'druk bezig met alles inorde maken;lampekapjes allemaal dezelfde kant op,hangers afstoffen,tv in een puntje vouwen,en het wcpapier van vlekken ontdoen'dikke knuffel(laatste digitale).mama

  • 29 Mei 2010 - 11:25

    Riny:

    Yvonne, ik kom even kijken hoe jij een tv in een puntje vouwt....lachen..... Brend, goede reis terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 23830

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: