Another day in Paradise - Reisverslag uit Medewi, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Another day in Paradise - Reisverslag uit Medewi, Indonesië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Another day in Paradise

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

03 Maart 2013 | Indonesië, Medewi

Een goedenavond,

Met veel spierpijn, vermoeide ogen en harde onweer typ ik weer een prachtig mooi verhaal met sappige details en smakelijke omschrijvingen.

Een lukrake week geleden zijn Kees en Yvonne vertrokken naar Nederland. Deze zelfde dag vertrok ik uit school met alle Villa bewoners naar Lovina. Lovina ligt in noord Bali en het duurde ongeveer 2uur om deze bergachtige route af te leggen. Eenmaal aangekomen bij de accommodatie mochten we meteen genieten van een vis buffet. De volgende ochtend met een busje ander halfuur naar Menjangan gereden. Een eilandje in het uiterste westen van Bali. Dit eiland had een rijke onderwaterwereld. Bijzonder is het 2meter diepe pislauwe water wat in 1 keer bloot ligt aan een onderwater afgrond van 40 to 70 meter diep. Langs deze enorme muren kan je naar beneden de kou in duiken. Nasi aan boord, verbrande lichaampjes en zout geblonde haartjes zijn woorden die ik nog even kwijt wil.
Verder heb ik lovina nog van die bijzondere dingen mee gemaakt wat zo bijzonder of gelukkig gevoel kan geven; Stroom uitval en de gitarist van de liveband speelt verder aan jouw tafel. 3 luchtige t shirts op het strand kopen voor 9euro totaal, 4 koppen groter zijn dan Balinese schonen, een schilderachtige tempel in een bergmeer bezoeken, prachtige uitzichten, de villa je thuis noemen.

De maandag en dinsdag had ik school en zelfs een eerste toets gemaakt, over resultaat en eventueel gevoel kan niets los gelaten worden, het kan 2 kanten op. Dinsdag avond de partyscene opgezocht na wat cocktails in de zon. Woensdag me surfboard voor reparatie weg gebracht en heerlijk aan school werk gezeten, donderdag surfplank opgehaald en koste maar 7,5euro om 5 plekken te laten repareren. Meteen even uitgetest in de golven. Vrijdags een belangrijke presentatie gegeven op school, gevoel hierover was goed. In de middag met zijn 5én de scooters gepakt en naar het westen gereden. In Balian een heerlijke avond en ochtend gehad. Overnacht in een simpele homestay en om 6u ’s ochtends uitpeddelen om te surfen. Daar waar ik dacht alleen in het water te zijn, werd dat beeld snel vertekend door het bijzijn van wat andere levende wezens. Een klein grijs vinnetje stak even 3meter naar de plank omhoog. Achteraf krijg je dan te horen dat er wel eens haaien zitten die daar voedsel halen omdat er daar een rivier de zee in loopt.

In de middag nog verder naar het zuiden gegaan en in Medewi op een surfcamp overnacht, dit is een islamitisch dorpje, een idyllische plek, een bijzondere surfspot. Na aankomst had de ene helft surfles en ik en Chris gingen samen lekker surfen op de iets grotere golfjes. ’s Avonds aangeschoven bij de vis en groente barbecue. Volgende ochtend om 7uur opgestaan om te surfen en daarna heerlijk ontbeten. Het klasje had weer les, en ook wij surfde met ze mee. Rond het middag uur terug naar Balian gereden om te lunchen en vervolgens manoeuvreerde we onze opgevoerde fietsen over de bergen langs de rijstvelden door de stad terug naar de villa. Thuis.

Het waren 2 heerlijke weekenden en ben qua surfen zeker voldaan! Mooi land dit! Wat staat er op de planning? Even aan de bak voor school zodat ik volgende week naar Java kan. Ik ga met Chris en Julian vliegen naar Yokjakarta en vanaf daar met de trein naar surabaya, vervolgens liftend via een vulkaan naar de kust naar de haven. En per boot terug naar Bali. Hier hebben we een hele week voor, ik kijk er enorm naar uit.

Het ga jullie goed, in de loop van de week komen er wat foto’s en filmpjes bij.

Liefs, Brend

zie me surfen: http://www.youtube.com/watch?v=56CZlyzmABQ

• 03 Maart 2013 - 15:43

Esmee:

Heey lief broerdje,

Wat een mooi verhaal weer.. en ook weer heel veel meegemaakt zo te horen gaaf hoor !!
    Je kan wel een boek gaan schrijven.. met al die avontuuren en ook de manier waarop je dingen omschrijft. dat is echt Brend, leuk hoor :)
    met die haaien dus maar even oppassen!! ben benieuwt naar de foto's
    en fijn dat je precentatie goed ging.

Wij hebben gister een houswarming gegeven, was druk en heel gezellig. huis is redelijk op orden nog een aantal dingen die gedaan moeten worden maar we kunnen er nu prima leven.
    zal je nog wel eens wat fotos stuuren.

suc6 deze weeken met school en daan lekker een weekje genieten !!!!! supper broerdje.
    Spreek je vast snel weer!
    Veel liefs je zusje xxx

• 03 Maart 2013 - 20:18

Yvonne:

Een HAAI!!!!! dat meen je niet!! wat eng....??
    Wat een heerlijk weekeind heb je weer gehad, echt geweldig wat je daar allemaal doet/meemaakt.
    En fijn dat school ook goed gaat, nog even en dan een weekje vrij, en ook daarvoor al weer grote plannen.Ben benieuwd hoe je Java vind.
    Hier alles oké, het was lastig wennen aan holland, koud, grijs en weer werken,nee dat viel niet mee na het kleurrijke, warme Bali. Geniet er maar van!!
    Doe voorzichtig... liefs mama

• 04 Maart 2013 - 10:57

Gerry:

Haai Brend,
    eng hoor. Pas je goed op jezelf (zegt je tante) en blijf genieten en ons daar in meenemen! (zegt ook je tante)
    Hopelijk zijn je toetsresultaten etc. voldoende voor je reis naar Java. De films over Indonesië die ik ooit heb gezien, spraken erg tot de verbeelding. Ik hoop dat het daar net zo mooi is als op die films. Je foto's doen in ieder geval vermoeden van wel.
    Hier begint de lente nu op gang te komen, dat wil zeggen, de zon schijnt na een nachtje vriezen met witte daken hier in Alkmaar. Hopelijk blijft de zon zijn best doen, dan wordt het hier ook allemaal wat fleuriger en kleuriger.
    Heel veel plezier verder Brend!
    Liefs, je tante

• 04 Maart 2013 - 15:25

En jah daar komen de avonturen van Brend!

Heb ze inmiddels wel al gehoord via skype maar de manier hoe je schrijft is toch ook wel heel vet om te lezen!

have fun gozer! x

• 04 Maart 2013 - 18:50

Vlaanderen, Eibergen:

Hoi Brend, voor de haaien ben je al gewaarschuwd dus er kan nog wel een waarschuwing bij!
    Wat is er weer veel te genieten zoals surfen, prachtig weer en niet te vergeten lekker eten, en dan nog het vooruitzicht volgende week naar Java te gaan. Gelijk heb je, je bent er nu toch al aardig in de buurt.
    Hier begint het zo zachtjes aan ook wat beter weer te worden, dat werd wel tijd na al die sombere weken.
    We kijken uit naar je verslag over Java!!
    groetjes van opa en oma Vlaanderen

• 05 Maart 2013 - 22:19

Anouk En Maarten:

Hee Brend!

Zo dat is weer even een belevenis.. Wat maak jij veel mee en wat heerlijk dat je die ontspanning en uitstapjes ook erbij kunt pakken naast je studie die best pittig blijkt te zijn!
    Het lijkt of je daar 2 dagen in 1 dag kunt stoppen, of ben ik(Anouk) nu gewoon zo rustig leventje aan het lijiden in mijn verlof ;-).
    Pas maar op met die haaien.. en niet net zoals we in Thailand deden, rijst meenemen in de zee ;-)

Heel veel plezier op Java en hopelijk spreken we je weer snel op Skype!

Liefs van ons

(je nichtje/neefje zit nog fijn in de warme buik van je zus)