Een week verder! Of een week dichterbij? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Een week verder! Of een week dichterbij? - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Een week verder! Of een week dichterbij?

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

20 Februari 2010 | Australië, Brisbane

Een week verder! Of een week dichterbij?

Afgelopen week was erg leuk, ik sloot de week af met een eigengebakken taartje die ik thuis lekker op mochten eten. Daar waar vrijdag mijn weekend al begon hadden we donderdag het plan al rond, het strand, de Gold Coast. Zo vroeg als het opstaan mogelijk was na een gefeest avondje gingen wij, 10 Hollanders, 6 Finnen, 4 Italianen, en vrienden van per bosjes naar het strand. Na een goedkope en lange treinrit van 70 kilometer was een heerlijk middag het gevolg!

Die zaterdag en zondag heb ik wat rustiger aan gedaan, gezwommen in de lagoon, boodschappen voor een dag of 3 en ’s avonds met een groepje of 10 een pint in de stad genuttigd.

De maandag liet onze week beginnen met een Field Trip. Dit keer een vol programma dat om kwart over 8 al begon. Met een busje reden we naar het zuiden, de bergen in. Het heuvelachtige landschap werd al gauw een bergen partij met enorme afdalende en klimmende wegen. Bij een parkeerterrein moesten we allemaal uitstappen, ons busje verdween achter het gebouwtje en aan de andere kant kwam een trolly tram replica aan rijden, te grappig om te zien, en het streelde ons gevoel van veiligheid ook niet bepaald in de bergen. Maar klasse had het wel. Enigszins bleek weggetrokken van de rit kwamen we aan bij een distilleer bedrijfje, om 10uur in de ochtend wel eens waar proefden we een aantal speciale en wodka’s en likeuren.
Terug in de tram reden we naar een gloeiwormen grot met wijnproeverij. Erg interessant dat gloeiwormen groen zijn en maar 4 dagen leven, maar dat is dan ook wel alles wat na een halfuur gepraat is bijgebleven. Het wijnproeven had hoge verwachtingen maar viel eerlijk gezegd wat tegen. De druiven kwamen ergens anders vandaan want in de nabij omgeving heb ik niet 1 druiventros aan wat voor plant dan ook zien hangen!
De lunch volgende al snel op de 3e locatie en was erg lekker. Eén van de werknemers van school heeft daar zijn logementen en restaurant met uizicht op de Gold Coast en de zee.
Een stevige korte wandeling door het regenwoud liet ons uitkomen bij een mooie waterval waarna we weer lekker neutraal werden ingesteld om kaas en bier te proeven bij een brouwerij. De kaas was erg lekker even als de 4 soorten bier met ieder een eigen verhaal.

We sloten de dag af met een skywalk, een hekwerken brug boven het regenwoud tot aan een beek. Mooie foto’s werden geschoten en het busje met de arico stond voor ons bij de uitgang te wachten.

De dinsdag en woensdag was het weer tijd om naar school te gaan. Gewapend met een pen, kladblok en koks uniform gingen we wijn proeven. Een korte praktijk over het open van een fles en het maken van wijn was erg interessant om eens te zien.

De donderdag stond in het teken van cocktails. 8 uur in de morgen begon de dag met een uitleg over diverse dranken, alles moest even geroken worden uiteraard. Na een break gingen we aan de slag, iedereen maakte na elkaar een cocktail waarbij verschillende technieken en dranken voor gebruikt werden. Wat uiteraard weer proeven als gevolg had.

Die avond gingen we naar de Down Under Bar, Daar waar iedere donderdag een International Student Night is. Erg leuke bar, en ook de Nederlandse vlag hangt aan de muur! Gister, vrijdag ben ik met een groepje tegen de avond naar de Gold Coast gegaan, even snuffelen aan het nachtleven en uiteraard de zonsopkomst aan de Oost kust bekijken. Je moet er wel wat voor over hebben. Ik was vanochtend 8uur pas thuis en heb toen midden op de dag maar een uurtje of wat geslapen! Maar de foto’s mogen er wezen!

Maandag begint de week weer met een Field Trip en de rest van de week staat in het teken van Australian Food.

Het weer is hier iets frisser, laatste maandje van het regen seizoen. 26 graden overdag en slechts 21-23 in de avond. Maar dat mag de pret niet drukken, het land en de mensen zijn geweldig, Dit is een een land met kansen en uitdagingen!

• 12 April 2010 - 08:12

Peter En Pia Fennis:

Peter en Pia Fennis
    20 februari 2010
    Hallo Brend,
    Ook heel leuk om jouw reisverslagen te lezen. Ook van jouw foto's krijgen wij een goed beeld hoe het jullie vergaat. Heel leuk gedaan. Geniet lekker en tot gauw ziens in Australie! Groeten Peter en Pia Fennis

• 12 April 2010 - 08:12

Anouk En Maarten:

Anouk en Maarten
    21 februari 2010
    Ohw wat een lekker cocktail staat er op die foto. Mmmm! Hopelijk kunnen wij dat aankomende zomer ook even proeven als jij die maakt.

Een druk maar erg leuk programma volg je. Lekker veel proeven ook.

Wat een bikkel ben je. Nachtje doorhalen om de zonsopgang te kunnen zien. Mooie foto inderdaad.

Bij ons gaat het ook lekker. Even een weekje vakantie. De sneeuw is nu weg, hopelijk komt snel het lenteweer eraan. Het is hier dan weliswaar wat kouder dan bij jou. Het scheelt nogsteeds pak hem beet 20 tot 30 graden.

Brend, veel succes en plezier maar weer!

Yvonne:

Yvonne
    21 februari 2010
    Wat een super tijd heb je daar zeg!Wel een weekje vol alcohol zeg!mooie cocktail trouwens,was die ook lekker?Ben benieuwd wat je volgende week weer maken gaat.Geniet van elke minuut,wat het is wel heel bijzonder allemaal!!!
    Dikke kus Mama

Esmee:

Esmee
    21 februari 2010
    Dear brother, What a wonderful time have you in Bris-bane!!you see to my, I must write only in english. My message is now short, and that is your own guilty!
    Bay bay, your sister!!

Opa, Oma Vlaanderen:

opa,oma vlaanderen
    21 februari 2010
    Hoi Brend, even weer een berichtje van ons, veel hebben we niet te vertellen, jij des te meer, je bent wel een bofkont hoor!
    Vandaag zijn je ouders en Maxim bij ons geweest, het was erg gezellig.
    Je moeder vertelde dat jij al wist dat hier het kabinet gevallen was,dat heb je met het tijdsverschil,dat wordt dit jaar dus tweemaal naar de stembus.
    Geniet jij intussen maar van alles wat er te genieten valt. Groetjes van ons beiden.