Become an Australian! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Become an Australian! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Become an Australian!

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

28 Februari 2010 | Australië, Brisbane

Ik ben 1 maand verder en heb daarom al genoeg te zien om een ervaring uit te kunnen spreken. Het genieten blijft gebeuren en volop ook. Ik zie het meer als vakantie waarvan de tijd te snel gaat en het land te groot is!

Na een heerlijk weekendje met de zonsopkomst bij Surfers Paradise, een schoon weekje en aan regenachtig weekend schrijf ik vanaf me kamer me volgende blog.

Ik begin bij het begin, de maandag, De dag van het uitje. Dit keer moesten we ons melden op school om een uur of 10 in de morgen, het was nog een verassing wat we gingen doen! Eenmaal op school kregen we te horen dat we naar de Australia ZOO gingen! Wat erg leuk was en ook met het onderwerp van die week te maken had, namelijk, Australian Food.

In de ZOO heb ik weer mooie kangoeroes op de foto’s gezet en ook een show bijgewoond met krokodillen, mooie vogels en enge slangen. Informatie die ze gaven was ook erg informatief. Het schijnt dat niet elke krokodil een ‘tik-tak-tik-tak’ geluidje maakt als hij op een jachtspoor is.
Na de krokodil heb ik een koala een hand geschud, wat eigenlijk niet mocht.
Maandag avond met de jongens een potje wezen voetballen en ons zweet afgespoeld in de lagoon die erg mooi is in het donker.

Dinsdag begonnen we op school met een korte introductie van de chef. Deze chef voorzag ons vorige week maandag van het overheerlijke gerecht wat op de foto staat bij mijn vorige blog. Eenmaal in de keuken werd het recept bekend, Een vis in boomschors, een sausje van bloemen en bessen, en een dessert van sago wat eenmaal gekookt op kikkerdril lijkt. Met wat vaste ingrediënten van vis, boomschors en koriander, vormde je eigen creativiteit het hoofdingrediënt. Een lekker gestoomd visje was het gevolg van deze leerzame dag. De theorie die daar op volgde was interessant en ging over Australië en hun voedsel. Het sloot perfect aan.

’s Woensdags begon onze dag met theorie op school, wat een wandeling door de buurt werd. De chef nam ons mee naar culinair hoogstaande winkels. In het eerste winkeltje lag naast de vanille uit Madagaskar de chocolade uit België. Ook Noga, kookboeken en pastasauzen waren van de partij. Midden in de stat troffen we rijtje bomen aan me de papieren boomschors, het schors waar we die dag ervoor nog een zelf gefileerde rond vis in hadden gestoomd. Dat is pas leren in de praktijk.
Op locatie 2 lagen nog meer groentes uit alle windstreken, een assortiment vissen was de reactie op een enorm groot aanbod Franse Kazen. Olies, azijn, dressing, fruit, noten etc. Een mooie plek voor iemand die goed eten liefheeft. Eenmaal terug op school trokken we ons terug de keuken in. Een stuk lam met specerijen uit het bijzondere winkeltje werd gecombineerd met een brood waar boom wortels in verwerkt waren. Erg lekker allemaal.

De donderdag sloten we af met naar mijn idee echt iets Australisch. Kangoeroe en Krokodil. Op de foto’s kun je zien hoe de kangoeroe geleverd werd, het zouden 6 stukken van 1 kangoeroe zijn, maar het waar 5 achterpoten, en rib met een voorpoot, een dubbele nek en een staart stuk. Ik had een mooie poot te pakken, de bedoeling was langs alle spieren snijden zo dat je mooie stukjes vlees kreeg die ieder een andere bereidingstijd nodig hebben. Er is ook een filmpje gemaakt maar ik zit helaas een me limiet van 2 filmpjes dus ik kijk even waar ik deze kan posten, misschien op mijn ‘hyves pagina’.
We eindigde de dag weer met een mooi gerechtje. Een lekker Kangoeroe filetje op een bedje van aardappelpuree gegarneerd met gefrituurde aardappel spiraal. Rechts daarvan een lasagne van krokodil. Wat erg lekker smaakte, je proefde ook een duidelijk verschil tussen de visachtige rug en het kipachtige staart stuk.

Die middag kregen we te horen dat we 4 dagen weekend kregen inclusief de maandag dus. Donderdags woensdags uitgeweest in een club die heel dicht bij zit, en dat wij niet wisten. Donderdags een kroegen hop gedaan na de barbecue met de hele studenten flat hier. Zaterdag zijn Nicole en ik naar de Gold Coast geweest om de Quicksilver Pro en Roxy Pro te bekijken, dit surf evenement viel een beetje in duigen omdat het aan 1 stuk door regenden, Locatie was wel mooi en wie weet gaan we deze week nog wel een keer terug.

Komende week staat in het teken van Fushion Cookery en Asian Cuisine. We hebben ook al te horen gekregen dat we misschien met de klas surf lessen gaan krijgen! Dat zou geweldig zijn! Maar nog niks is zeker

Tsunami
Nog een klein stukje Tsunami. Bij ons ging om half 3.30 in de nacht het brand alarm voor de zoveelste keer af. Het alarm was vals maar we kregen via via wel te horen dat om 3.19 een aardbeving van 8.8 chili had getroffen. Een mogelijk Tsunami van 3 meter hoog zou New Zeeland aan de noord kant treffen. Van Brisbane tot aan Sydney werd het bezoek aan het strand afgeraden! Deze waarschuwing is uiteindelijk weer ingetrokken. Het was vreemd om te weten dat een mogelijk Tsunami Brisbane om 6 uur in de morgen zou raken. Als het brandalarm niet af ging werd ik volgende dag pas 10uur wakker en zou ik het per toeval ergens gehoord hebben. Ik heb zelf nog wel even de feiten op een rijtje gezet. Maar als 1500km verderop, bij New Zeeland de golven 3 meter hoog zouden worden zou dat bij ons misschien de helft zijn, daarnaast woon ik 40km uit de kust weg en minimaal 15 meter boven zeeniveau. Maar een eventueel ontsnapping plan had ik wel over nagedacht. Nu de volgende morgen bleek dat er geen hogere golf dan normaal het strand van Brisbane op is komen rollen.
So no worries


Sydney
Niet ieder weekend zit vol gepland maar 1 weekend is zeker! Het weekend van 19 maart ga ik samen met Nicole naar Sydney toe. Op vrijdag morgen vliegen we heen en zondag avond weer terug. We hebben al wat ‘must do’ dingen op een rijtje gezet en hopen alle bezienswaardigheden te kunnen zien in Sydney! Mij lijkt het wel tof om voor het OpraHouse te zeilen, maar het is lastig, en vrij duur om zo iets te regelen! We zien wel wat het wordt maar het gaat een gezellig weekend worden!


En tot het volgde verhaal!

Veel liefs,

Brend!


  • 12 April 2010 - 08:15

    Yvonne:

    yvonne
    28 februari 2010
    nou Brend,lekker bouwpakketje zeg.leuk dat er zoveel te leren is,en ook zoveel te genieten.Geweldig wat je in een week alweer allemaal mee maakt.
    We kijken er echt naar uit ,om weer wat van je belevenissen te horen.Met papa gaat het goed,misschien morgen naar huis.
    Dikke knuffel,
    Mama

  • 12 April 2010 - 08:16

    Opa &oma,Vlaanderen :

    opa &oma,Vlaanderen
    2 maart 2010
    Hoi Brend,dit keer weer een heel verslag van je, en dat allemaal van 1 week!!
    Wat leuk om van die aparte gerechten te maken, wij hollanders vinden het tenminste apart, maar het zal daar in Australië ook geen dagelijkse kost zijn.
    Over een paar weken ga je dus Sydney verkennen,dat zal best wel spannend zijn en ontzettend leuk natuurlijk.Tot zover dit keer, groetjes uit Eibergen

  • 12 April 2010 - 08:16

    Riny & Jan:

    Riny & Jan
    3 maart 2010
    Tjonge, we zijn helemaal onder de indruk van die foto van jou met die krokodil...hoewel...dat ben jij niet! Leuk om je verslagen te lezen Brend.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 23831

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: