Einde stage, maar nog 4 weken Australië! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Einde stage, maar nog 4 weken Australië! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Einde stage, maar nog 4 weken Australië!

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

03 Mei 2010 | Australië, Brisbane

Einde stage, maar nog 4 weken Australië!

De stage was nog maar net begonnen en is al bijna weer afgelopen! Het gaat zo snel en dat komt vast en zeker omdat ik het naar me zin heb.
Ik heb verschillende diensten op verschillende dagen gedraaid. Nu kan ik gasten in-checken, uit-checken, telefoneren, gasten adviseren en noem het maar op. Een boekwerk vol informatie heb ik weten op te slaan in me hoofd. Maar naast alle leermomenten op stage was er nog genoeg vrije tijd, ten minste 3 dagen in de week vrij.

Anzac-day werd hier gevierd, de dag vooraf gaand een Pub Crawl, wat een dorpse Nederlander als kroegentocht zou omschrijven. De Pub Crawl was erg gezellig, met een groep van 30/40 man deden we 4 kroegen aan die na binnenkomst op zijn kop stonden van feestsfeer.
Anzac-day volgde de dag erop, op deze dag staat men stil bij alle overleden Australiërs uit alle oorlogen waarin zij mee vochten. Dat is dus de eerste wereldoorlog, de Vietnam oorlog, maar ook Afghanistan in 2005. Een optocht met overlevende en nabestaande baande zijn weg door de stad.

Die week heb ik op stage nog 2 dagen reserveringen gedaan. Reserveringen die binnenkomen via de mail, moet je dan in de computer invoeren zodat er op de Front-Office alleen maar op ‘check-in’ hoeven te klikken. Na wat schuiven en aanpassen in het rooster hebben bijna alle Nederlanders hier kunnen regelen dat ze de avond van 30 april vrij waren. 30 april, Koningendag 2010 Brisbane.
In de Balconey, een club in het centrum, werd met een capaciteit van 300 man een feest georganiseerd voor en door Nederlanders. Zo verzorgde de Nederlandse bakker lekkere saucijzenbroodjes en bitterballen met een Nederlands vlaggetje. Het kledingvoorschrift was natuurlijk Oranje, waar men zich massaal aan hield. Een Oranje gekleurde menigte zong uit volle borst met de zelfde trots alle nummers van Bof, Guus Meeuwis en alle andere Nederlandse artiesten mee. En dat alles onder het genot van een welverdiend geïmporteerd Bavaria biertje, Bavaria die tevens de hoofdsponsor was en die feest wel succesvol heeft weten te maken. Een bandje trad ook nog op maar er was mee oor voor het gejodel van de menigte dan het aandachtig beluisteren van het wat onzekere optreden dat een beetje op de achtergrond viel! De avond was geslaagd en de dag van de Nederlandse koningin was gevierd!

De dag erna ben ik met Maarten, Maddy en Chris naar de Iron man 2 geweest in de bioscoop! Bioscoop blijft hier goedkoop en het is een leuk uitstapje, Binnenkort komt ook RobinHood uit en nog een mooie actie film voor jongens die ik zeker wil gaan zien!

Met nog slecht 3 stage dagen in het vooruitzicht worden ook de laatste wensen voor Australië gepland of vervult! Zo is ook een ticket voor een ‘Australian rugby match’ geboekt.

Ik hou jullie op de hoogte van al mijn last minute en geplande avonturen!
Tot snel, Liefs en kus,

Brend

• 04 Mei 2010 - 02:40

Kees & Yvonne:

Lieve Brend,

Wat een mooie oranje dag heb je gehad, en inderdaad nog 4 weken Down Under dat is nog een hele lange tijd waarin je nog veel leuke tripjes gaat maken.

Wij hebben het weekend op het Wad gezeild met de zeeschouw de Deining. Het was echt een belevenis op stroom varen, droog vallen, heel veel wind 6-7,veel zon en ongeveer 10 graden.

Je kan van de zomer aanmonsteren als het je uitkomt.

Liefs Kees & Yvonne

• 07 Mei 2010 - 12:14

Gerry:

Ha Brend, Wat een fijne tijd heb je toch zo! Je ziet er zelfs een beetje Australisch uit. Apart hoor, om zo ver weg toch een fantastische Koninginnedag te kunnen vieren. Nog heel veel plezier!!!

• 07 Mei 2010 - 12:14

Eibergen:

Hoi Brend , jullie hebben daar alvast weer wat kunnen wennen aan een nederlands feest, leuk om dat daar zo te beleven. Nu hier was koninginnedag(in Zeeland) nogal een natte bedoening, veel paraplu's en een kroonprins die (zonder paraplu) helemaal was nat geregend,z'n haar en kostuum zagen er allebei niet meer zo florissant uit, weer eens wat anders!!
    Hier in Eibergen was ook wel wat te doen, maar wij hadden een verjaardag en daar zijn we naar toe geweest.
    Vanavond is de 4 Mei herdenking op de Dam, gelukkig is het vandaag droog, het zonnetje schijnt en dat zal nog wel even zo blijven, maar het is wel koud.
    Brend nog een paar laatste fijne weken daar in Australie en blijven genieten!!!
    veel liefs en groetjes van opa en oma vlaanderen

Eibergen:

Hallo Brend, nog even over de mail van gisteren,toen schreef ik van de 4 Mei herdenking op de Dam in Amsterdam, nu in de laatste minuut van de 2 minuten stilte, begon in het publiek ineens een man heel hard te schreeuwen, er brak grote paniek uit onder de mensen, ze struikelden over de dranghekken die omvielen en iedereen probeerde weg te rennen, ook de koningin en gevolg werden hollend in veiligheid gebracht. De man is meteen gearresteerd en na een aantal minuten kwam de koningin en gevolg weer terug onder luid handgeklap en de ceremonie werd voortgezet.Later hoorden we dat er zeker 65 gewonden waren. Wat een toestand was dat, de gedachten gingen meteen weer terug naar Apeldoorn verleden jaar.
    Vandaag worden er in tal van steden bevrijdingsfeesten gevierd, wat we zo op de televisie zien, verlopen die allemaal rustig en er zijn veel mensen op de been. Vanavond nog het Koninginneconcert op de Prinsengracht, daar zal de koningin ook weer aanwezig zijn.
    Tot zover dit relaas,groetjes van opa en oma vlaanderen.

Eibergen:

sorry Brend, Prinsengracht moet amstel zijn.
    oma

Maarten:

Goed bezig Brend. Leuk ook dat alle culturele feestjes gewoon meegepakt worden. Als er maar iets te vieren valt he...? Haha.
    Veel succes met je laatste stagedagen! Daarna nog lekker even genieteni n Down under. Heerlijk hoor!
    Mzl

• 07 Mei 2010 - 12:16

Anouk:

Dag lieve Brend.
    Wat heerlijk en leuk om je verhalen weer te horen. Ik had natuurlijk al het één en ander gehoord maar foto's geven ook weer een leuk beeld van jou werkelijkheid daar.
    Hier lekker mei vakantie. Met Maarten gekampeerd (met 3 graden!) Ja bikkels he. Maar was erg gezellig met kaarsjes, nootjes en een spelletje. Bevrijdingsdag was ook weer een feest in de stad!
    Vandaag gewerkt, nou ja.. we gingen gezellig naar de Efteling.
    Brend, ik mis je wel zeg! Liefs Anouk.