Een Weekje wel! Stage is begonnen! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Een Weekje wel! Stage is begonnen! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Een Weekje wel! Stage is begonnen!

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

20 April 2010 | Australië, Noosa Heads

Een Weekje wel! Stage is begonnen!

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. Na het ziek zijn heb ik mezelf goed vermaakt in de rest van me vakantie! Samen met Bas, Rajiv en Georgie, een Engels meisje, ben ik met me medicijnen en me backpackje naar Noosa Heads geweest. Een mooi dorp met een geweldig strand ten noorden vaan Brisbane, een kilometer of 180. De frequente lezer valt natuurlijk meteen op dat dit de 2e keer Noosa Heads was, de eerste keer was tijdens de Roadtrip!

In Noosa Heads kwamen we na een bus en trein reis voor het middag uur aan. Onder het genot van een broodje op straat absorbeerde ik de zon en snoof de buitenlucht weer eens in door me longen! Het was genieten geblazen. Bij het Visitor information office, waar we de vorige keer door een Nederlands man werden geholpen, kwamen we dit een Nederlandse vrouw tegen die ons aan een accommodatie kon helpen. Voor 26 dollar de man hadden we een deal! Na dat het geregeld was gingen we naar het strand, heerlijk gelegen, gezwommen genoten en gezeild! Jawel, gezeild. Ik had al wat research gedaan en wist dat ze op dat strand catamarans verhuurde! Met het verjaardagsgeld gekregen van al mijn lieve klasgenoten hier heb ik mij anderhalf uur op het water weten te vermaken! In de avond hebben we een lokale pub opgezocht en na de overnachting ons weer op het strand geparkeerd.

Een dag of 2 later ben ik met de trein naar een ander deel van South Brisbane gegaan, op internet had ik gezien dat er een zeilwedstrijdje zou plaats vinden op de rivier! Een plek in Brisbane met huizen zo groot als het spreekwoord aangeeft en tuinen met wild leven van dieren die je niet, of liever niet wil kennen, had ik het gevonden. En inderdaad, de 30 bootjes die er lagen werden uit de loods gereden, opgetuigd of zelf nog even opgepoetst aan de rand van de rivier. Zo geïnteresseerd als ik was werd ik uit eindelijk aangesproken en gevraagd wie ik was, wat ik daar deed. Laid back als het maar zijn kon werd gevraagd of ik mee wou zeilen, als crew zou ik wel ergens aan kunnen monsteren. Maar helaas, elke boot had al een plekje. Gelukkig mocht ik een boot lenen van iemand, een oude laser met wat reparaties links en rechts kwam uit een stoffig schuurtje tevoorschijn. Me bootje opgetuigd, en te water gelaten. De stroming was erg sterk, de wind helaas niet. Zeilend tegen de stroming in probeerde ik de startlijn te halen die ik 20 seconde na de start haalde, omgedraaid om vervolgens met de stroom mee het peloton te volgen zeilde ik mijn weg naar de beneden boei, een slimme manoeuvre met behulp van de stroom zette mij op een 1e plek rond de beneden boei. Helaas viel de wind weer weg maar het tij was gekeerd, de stroming had ik weer mee en buiten iedereen om zeilde ik mezelf weer naar de kopploeg. Een mooi 3e of 4e plekje was voor mij gereserveerd toen ik de Finish over zeilde! Het was heerlijk om weer gezeild te hebben!

Naast al dat moois is ook mijn stage begonnen, The Marque hotel is de naam die op mijn naambadge en mijn mooie strakke Tshirt staat. Ik begon de week op Donderdag met een avond dienst, ik begon om 3 en werkte door tot 11 uur in de avond. In deze shift krijg je voornamelijk te maken met gasten die willen inchecken, een aantal telefoontjes en alle gastenprofielen update. Ook moetje een aantal kosten in rekening brengen en het computer reservering systeem onder de knie krijgen. Ik stond 4 avonden achter elkaar en heb daarom veel geleerd en mogen doen. Normaal staat er maar 1 iemand achter de Front Desk, maar als die gene weg is ben ik het die er alleen achter staat. Het geeft me veel verantwoordelijkheid en spanning!

Dag nummer 5 achtereen heb ik een ochtend dienst gedraaid, van 10 uur in de ochtend tot 6. Makkelijk dagje en heb dit keer het uitchecken van gasten geleerd. Weer een hele andere tak van sport maar heb al de info in me hoofd weten te proppen! Vandaag een wel verdient dagje vrij en morgen mag ik te werk gaan als reserveringsmedewerker, wat het precies in houd weet ik natuurlijk nog niet maar het zal iets met reserveringen te maken hebben!

Stage bevalt me dus prima, leuk klein bedrijf, veel geleerd, krijg veel gelegenheid om dingen te leren en te mogen doen en er wordt ook vaak naar mijn tevredenheid gevraagd. Verder nog wat hotel feiten; Het ligt aan Georgestreet wat in het centrum ligt, ik loop er in 15 tot 20 minuten heen. Bus stop is eventueel voor de deur en het trein station licht op een kwartier lopen. Het heeft 99 kamers, goedkoopste rate ligt rond de 90 dollar, gemiddelde is 130 dollar, het heeft 10 spa rooms met een groot bad in de slaapkamer. Verdieping 11 tot en met 14 zijn rivervieuw rooms aan de west kant, je kijkt uit op Southbank, maar kan mij appartement niet zien.

Daar waar je denkt dat het in Australië altijd mooi is kan je het ook mis hebben, ik heb het over het weer. Het regenseizoen is duidelijk nog niet afgelopen maar de winter breekt al wel aan. Het koelt sinds een week of 2 al wel af in de avonden en de temperatuurmeter heb ik al echt een keer onder de 20 graden zien gaan. Koud zou je het bijna kunnen noemen. Maar gelukkig brengt de zon genoeg warmte met zich mee als de wolken hem niet belemmeren.

In de vooruitzichten heb ik het volgende staan:
- Nog 3 weken stage
- Anzacday, herdenking en bevrijdingsfeest van de militairen.
- Een 3 daagse zeil en duik trip bij de Whitsunday’s eilanden groep en het Great Barrier reef
- 1-2 weken vrijetijd in brisbane die ik goed ga benuten om nog wat van het land te kunnen zien
- Een weekje Perth van 22 tot 29 mei, accommodatie al geboekt in een 4,5 sterren villa. Dat is dan me vakantie om… uit te rusten…. Denk ik?

Dikke kus, Brend

  • 21 April 2010 - 08:20

    Yvonne:



    hoi Brend
    Leuk dat je ons zo trouw van je leven daar verteld.Je had het me al gezegt dat je een beetje schrok van die hagedis,kan ik me voorstellen,wat een joekol!!!En dat zomaar in z'n stadspark!En wat een heerlijke dingen staan er nog op je programma,vooral de boot/zeil/duik tocht zal wel super zijn.Geniet ervan! dikke knuffel MAMA

  • 21 April 2010 - 08:20

    RIES:

    hey eilandbewoner, wat een verhalen allemaal zeg, super tof wat je allemaal regelt daar. leuk ook dat je nog een beetje aan zeilen toekomt, lekker lang seizoen dan ook voor je want tegen de tijd dat je nederland weer aandoet kun je hier weer lekker bezig. succes nog met stage en alle trips die je nog maakt. groeten vanuit zonnig almere

  • 21 April 2010 - 08:20

    Eibergen:

    Hallo Brend, gelukkig ben je weer goed opgeknapt, want anders had je vast niet die trip naar Noosa Heads gemaakt.
    Ook de stage bevalt je prima en al veel nieuwe dingen geleerd!
    Nu het weer wat minder wordt zal er van nog een keertje op het strand slapen wel niets meer komen. En als je dan weer tuis bent kun je hier weer genieten van de zomer met veel zon en voor jou hopelijk ook wat wind, want dan kun je hier fijn zeilen.Maar voor het zover is heb je daar ook nog heel wat op het programma staan!!
    Brend voor nu de groetjes van ons beiden.
    Opa en Oma Vlaanderen

  • 21 April 2010 - 08:21

    Annemarie:

    Ha Brend,
    wat is het ontzettend leuk om je te volgen,geweldige verhalen over je leven daar....je trips,je stage....en wat een hagedis zeg...wow..ik heb er vorige jaar op La Palma 1 gezien...daar schrok ik al van..maar dat was een muis vergeleken bij deze!!
    Iris heeft vandaag en morgen haar praktijkexamen serveren en koken op school!
    veel plezier nog met je stage,trips,enz....enz....
    groetjes van Frank,Iris,Bas,Merel,Annemarie

  • 23 April 2010 - 02:32

    Ruben:

    Meneer kan het ook weer niet laten. Hij moet weer in een zeilbootje stappen en de rest stof (in dit geval wat) laten happen, haha. Geef je groot gelijk hoor, daar niet van. Vind het tof dat je zo'n actieve houding aanneemt en zoveel dingen doet en ziet als mogelijk. Duidelijk te merken dat je aan de andere kant van de wereld zit, jij zit te klagen over het 'koude' weer van 20 graden en wij kunnen daar op dit moment alleen van dromen. Veel plezier nog met alle dingen die je nog gaat bekijken en doen. Kijk ernaar uit om weer een biertje met je te doen als je terug bent! Greetz, Ruben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 23901

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: