Een weekje ziek! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Een weekje ziek! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Een weekje ziek!

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

06 April 2010 | Australië, Brisbane

Paasweekend, en brend is een weekje ziek.

Deze week viel wat tegen, ik was namelijk ziek. Na de eerste theoriedag en tevens mijn verjaardag begon dinsdag tijdens het avond eten de kamer sneller rond te draaien dan me hoofd aan kon. Een zweet aanval en een kramp in me maag lieten mij naar de kamer strompelen waar ik de rest van de nacht in bed lag. De volgende dag was niet school maar de pharmachie mijn educatie. Ik voelde me zwak en duizelig dus besloot medicijnen tegen ijzertekort te nemen. De donderdag probeerde ik weer op het toneel van school te verschijnen, wat na een uur alweer gedaan was. Nog zwakker dan voorheen verliet ik de school op de laatste schooldag hier in Australië, en ruilde het in voor me bed. Gewekt door me klasgenoten adviseerde ze behulpzaam om naar de dokter te gaan, ik was er slecht aan toe. De wat oudere dokter die naar mijn idee het draaiende onderzoekskamertje in zijn eentje al vulde, onderzocht mij aan elk detail. Met het slechte nieuws van een virus of een bacterie stuurde hij me met een recept van 2 pillen naar huis. Een antibiotica zou me tot over het paasweekend weer beter moeten laten voelen, ook de pilletjes tegen de duizeligheid moesten daar aan mee werken.

Nu na Pasen voel ik me inderdaad beter, maar baal wel van mijn vijf daags bezoek aan mijn bed. Want echt uitgerust ben je niet als je zo je lichaam laat vechten tegen zo een bacterie.

Eigenlijk hoort het ziek zijn er wel bij, het laatje even beseffen dat je echt leeft en dat ik normaal zoveel geniet, wat even weg word genomen als je niks anders kan dan slapen…!
Natuurlijk krijg je een beetje heimwee naar je normale ziekenbedje thuis in Holland, ik had daarom een gedichtje gemaakt met de gelijkenissen tussen Australië en Nederland, zo veel verschil is er nu ook weer niet!

Ondertussen geniet ik van mijn eerste Paasontbijt op 3e paasdag en kan ik jullie trots vertellen dat mijn stage maandag in het Marque hotel hier in Brisbane begint.

Verder bedank ik opa en oma Vlaanderen en pap en mam voor het mooie verjaardags cadeau. Etty&Henk en Gerry&Jan, bedankt voor jullie kaart die netjes op 30 maart binnenkwam.
En voor de Vlaanderens, Gefeliciteerd met de aanwinst wat mijn Opa en Oma nu overgroot Opa&Oma maken.

Kus, Brend

-------------------------------------
Het is net Holland.

Kangoeroes hier en daar in de wei! Denk er wat koeien bij.
Het is net Holland

Getjirp van vogels, een ibis en een papagaai! Het zelfde als ons voorjaar, dat doen ze in mei.
Het is net Holland

Met de auto links over de weg! Maar ook een vluchtstrook voor files en pech.
Het is net Holland

Een land om te duiken, zeilen en (wind)surfen! Ik ken nog zo een land, maar in de kou moet je het wel durven.
Het is net Holland

Een land met temperatuur zo hoog en zo heet! Ik weet een plek waar je bij 20 graden al zweet.
Het is net Holland

Een land met koala’s in het wild! Bij ons zijn het de duiven waarmee je de Dam deelt.
Het is net Holland

Bier vind je van ’s avonds laat tot ’s morgens vroeg! Zelfs Heineken hebben ze in iedere kroeg.
Het is net Holland

Een warme kamer een airco is een genot! Meet jezelf een verkoudheid aan en een hoofd vol snot…
… en het is net Holland


  • 12 April 2010 - 08:35

    Dennis:

    6 april 2010
    Hee Brend,

    Dat is wel minder dat je ziek was! hoop dat je snel beter word zodat je maandag weer fit bent voor je stage!!

    Is mijn kaartje wel aangekomen bij jou?

    Veel plezier daar nog!!

    Groetjes Dennis

  • 12 April 2010 - 08:36

    Gerry:

    6 april 2010
    Arme Brend, ik hoop dat je inmiddels genoeg bent opgeknapt om je helemaal op de stage te kunnen werpen. De ziekte heeft je in ieder geval een hoop geleerd. Zelfs dichten kun je! Wat voor pillen waren dat??
    groetjes en een heel fijne stage!!

  • 12 April 2010 - 08:37

    Vlaanderen, Eibergen:

    6 april 2010
    Hoi Brend, dat is toch wat dat we een dichter in de familie hebben, zo komen onvermoede talenten bovendrijven, maar net wat Gerry vraagt "wat voor pillen heb je gehad?"
    We hadden wel gehoord dat je ziek was, maar dat je het zo erg te pakken had wisten we niet. Maar toen je tot onze verrassing zondag opbelde was je alweer aardig opgeknapt.Gelukkig maar!
    En nu op naar je hotel-stage, dat zal je ook wel lukken en je hebt ook nog een aardige trip in 't vooruitzicht zoals je ons vertelde.
    groetjes opa en oma

  • 12 April 2010 - 08:37

    Willem:

    6 april 2010
    Hi Brend,

    Top dat je weer beter bent, er blijft nog genoeg tijd over om te genieten van Downunder. Nu stage lopen, prima hotel lijkt mij, met een "stay&play" arrangement.. take care

    bye

    Willem

  • 12 April 2010 - 08:41

    Anouk:

    7 april 2010
    Dag lief broertje,
    Wat een pech he. Niet fijn, maar net wat je zegt je beseft wel even dat je leeft en zeker moet genieten van iedere minuut. In je bedje zo'n mooie zonsondergang kunnen zien is geweldig mooi!
    Heel veel succes met je stage, fijn dat jij je weer iets beter voelt.
    Dikke knuffel NOUK

  • 12 April 2010 - 08:44

    Yvonne:

    7 april 2010
    Nou zeg,jij blijft me verbazen,je kan dichten!!
    Wat leuk!!Fijn dat je weer helemaal beter bent.
    Ik vond het maar niks,zo ver weg en dan nietlekker zijn.Ik miste je meer dan ooit!
    Maar nu weer lekker genieten hé.
    Dikke knuffel mama

  • 12 April 2010 - 08:44

    Nelleke :


    7 april 2010
    Ha Brend,
    Wat een super gedicht!! Ik heb h'm hier op school voorgedragen aan de leerlingen die ook graag naar Australie willen! Nou....ze vonden het prachtig.....
    Ze kunnen niet wachten om ook die kant op te gaan.
    Jammer zeg, dat je ziek geweest ben. Gelukkig heb je nog even de tijd om leuke dingen te doen.

    Ik vind het hartstikke leuk om je te lezen Brend. Super dat je steeds de tijd neemt om zo gezellig te schrijven.

    Liefs,
    Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 23899

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: