Eerste paar stage dagen! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu Eerste paar stage dagen! - Reisverslag uit Antwerpen, België van Brend Vlaanderen - WaarBenJij.nu

Eerste paar stage dagen!

Door: Brend

Blijf op de hoogte en volg Brend

19 November 2008 | België, Antwerpen

Allé

Na enkel daagskes toch een petité berichteke!

Zo ging dat dan afgelopen paar dagen op me stage! Dat Belgs is iel anders dan Nederlands. De eerste 2 dagen was dat wennen, andere termen, andere woorden, beetje handen en voeten, of zelfs vertalen in het Engels (dat is omdat er meestal ook engels sprekende koks bij zijn)

Allé dat over de taal.. daar naast kreeg ik nog heel veel nieuwe indrukken noemt maar op waardoor ik thuis nog niet zo lekker slaap. Ik slaap niet vast. ik slaap wel veel. tussen 8 en half negen gaat de wekker, om kwart voor 10 ben ik precent en met een halfuurtje pauze werk ik door tot 6uur (18.00) meestal zijn we als ietsje eerder klaar, maar we kunnen de keuken niet onbemand laten dus moeten wachten op de volgende ploeg. dan ben ik 10 over 6 thuis omgekleed en wel, dan kook ik een potje en computer ik nog wat of duik meteen me bed in!

Op me stage leer ik al best veel, ik heb nuaardig onder de knie wat een beetje de bedoeling is en ben van plan morgen zélf uit te zoeken wat er gemaakt moet worden inplaats van het de hele tijd te vragen!

Allé volgend weekske neem ik weer plaats in de keuken van 10 tot 18, ben donderdagen vrijdag vrij en in het weekend moet ik van 15.00 tot 23.00u.
K ben benieuwed

groetjes liefs en kusjes,!

Brend!

ps. Ja, ik heb wat mensen leren kennen. Verschillende stagieres ook uit Nederland maar zij gaan iedere dag op en neer, (breda/zeeland) Over het algemeen veel jonge mensen. De chef die alleen maar in ze hokje zit zal de oudste zijn, dan is der nog een souf chef op de werkvloer.. boven de 40 schat ik hem, hele goede man waar je veel van kan leren. En de rest zowel keuken al bediening zal niet boven de 28-30 uitkomen


  • 12 April 2010 - 06:27

    Marian:

    Marian
    19 november 2008
    Hee Brend
    leuk om te horen hoe je het hebt daar
    ik heb nu even niet zo veel tijd meer, dus ik spreek je snel weer !!
    liefs xx

  • 12 April 2010 - 06:27

    Ha Lief Neefke:

    Ha lief neefke
    19 november 2008
    Leuk om je verhalen te lezen over je stage en je leven in België...
    tuurlijk is het even wennen...alles is nieuw voor je....stad,mensen,taal,enz..na een dag hard werken ,eigen potje koken....ik neem me petje voor je af!!!
    heel veel plezier in je stage,en in alles...
    Liefs "tante"Annemarie

  • 12 April 2010 - 06:27

    Jasmijn:

    Jasmijn
    19 november 2008
    Als je het maar naar je zin hebt, wel leuk dat je daar ook mensen leert kennen enzo. Als ik kon zou ik langskomen en dan kon je alles laten zien, maar dat wordt een beetje moeilijk. Succes !

    xxKussje <'33

  • 12 April 2010 - 06:29

    Floortje =):

    floortje =)
    19 november 2008
    Hey Blendje :)

    alé seg.. Dus het is wel cool daarow?.. Nou op school is het gewoon zoals altijd. Sta nu in de keuken, en de helft van de mensen is ziek, dus hebben we vandaag met z'n 3en gestaan. Maar ging allemaal goed duss :P Beetje GirlPower ;) De HCF-ers zijn aan het "staken" (gaat echt nergens over :P) waardoor wij lekker veel te doen hebben.
    ma goed... nu ben ik moe :O want ik slaap ongeveer aan 1 stuk door buiten school om :P

    Have Fun in België!!
    XxX

  • 12 April 2010 - 06:29

    Riny (niet Je Tante):

    Riny (niet je tante)
    19 november 2008
    Die Brend, op kot in Antwerpen. Heb alle verhalen vanavond gehoord op de Fagotstraat. Wens je veel plezier en maak er wat van daar in België. Veel groeten, ook van Jan en natuurlijk van Matthijs!

  • 12 April 2010 - 06:29

    Anouk:

    Anouk
    20 november 2008
    HEEY BROERTJE!
    Wat een leuke site zeg, ik lees het nu voor het eerst. Ik heb gister thuis gegeten en lekker in jou bedje geslapen!! Gaat goed met je kamertje in Nederland. Alleen je gordijn kreeg dicht!
    Je maakt lange dagen zeg, met een half uurtje pauze! Maar straks zit je in je ritme en kan je ook weer lekker slapen. Hoe is het koken voor jezelf en boodschappen doen.. schoonmaken? Enne stuur je de lekkere gerechten vanuit het Hilton naar mij door?!
    heel veel succes en zit met smart op je volgende berichtje te wachten!
    Liefs

  • 12 April 2010 - 06:30

    Christiaan:

    Christiaan
    20 november 2008
    Brend!!!! Kerel, zo te horen heb je het naar je zin! Zal idd wennen zijn in een onbekend bedrijf. En dan nog eens een Hilton!;) Hoe zit het met de gasten?? Strak gekleed en op de teentjes getrapt? Of lekker publiek waar je soms ook even mee kan babelelebaben ;)

    Succes gozer! Spreek je!
    Chris

  • 12 April 2010 - 06:30

    Vlaanderen, Eibergen:

    Vlaanderen,Eibergen
    20 november 2008
    Hallo menneke,
    dat is even wennen zeg, wat een lange dagen maak je, maar gelukkig heb je al wel twee vrije dagen gehad, Ben je al op verkenning geweest in Antwerpen, lijkt me best wel leuk om daar wat rond te banjeren.
    Je hebt al aardig wat opgestoken van het Vlaams of is het specifiek Antwerps wat ze spreken? Het is in ieder geval een gezellig taaltje!
    Hou je haaks!!
    groetjes van opa en oma

  • 12 April 2010 - 06:31

    Yvonne:

    yvonne
    20 november 2008
    hé die Brend.
    Fijn om te horen dat het zo goed gaat.Natuurlijk kost het veel energie,al die nieuwe indrukken,en mensen.went je kamer al een beetje? Heel erg leuk om je berichten te lezen,ik geniet ervan.Moet ik nog z'n deurrekje kopen?Je badkleetjes zijn spierwit geworden.Hier is alles goed,het is alleen wat stil,je gezang(wilde kreeten),het van de trap af bulderen,ik mis het gewoon.Maar gelukkig kunnen we intermeppen.Nog even op jou pc,morgen word die van ons gemaakt.Nou Brend morgen nog een fijne dag,en dan kan je fijn uitrusten.
    dikke knuffel!!!!

  • 12 April 2010 - 06:31

    Gerry:

    Gerry
    21 november 2008
    Ha Brend,
    Volgens mij slaag je in één keer voor de Vlaamse inburgeringscursus! Maar ja, wat wil je. Je hebt je achternaam al mee!Heel veel plezier in je stagehotel en in je kot. Liefs, Gerry

  • 12 April 2010 - 06:31

    Eibergen:

    Eibergen
    21 november 2008
    Hoi Brend,
    Gisteravond een foutje in m'n mail, je hebt komende week twee dagen vrij, ik had je ze deze week al toebedacht,je hebt ze dus nog tegoed.
    Het is hier (vrijdagmiddag half twee)
    bijna helemaal donker, we hebben al een"natte" sneeuwbui gehad en er is er nu weer eentje in aan-tocht, dus maar even wachten met boodschappen doen. En koud dat het is,echt een winterdag!
    groetjes van oma

    p.s: de bui is er hoor, niet te geloven wat een weer!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Antwerpen

Stage Hilton Antwerp

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2009

Drie kwart gehad!

11 Februari 2009

Restaurant beleving

28 Januari 2009

50:50

30 December 2008

Oudjaars gespartel!

13 December 2008

Antwerpen Kerst stad
Brend

Orginele reisverslagen terug te vinden op: http://brendnaarvlaanderen.waarbenjij.nu & http://brendnaarbrisbane.waarbenjij.nu

Actief sinds 12 April 2010
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 23894

Voorgaande reizen:

06 Maart 2015 - 19 Juni 2015

Brend naar Afrika

24 Januari 2013 - 07 Juli 2013

Brend naar Bali 2013

01 Februari 2010 - 01 Juni 2010

Brend naar Brisbane

15 November 2008 - 06 April 2009

Stage Hilton Antwerp

Landen bezocht: